Los bericht bekijken
Oud 22 november 2018, 22:38   #1
Jeeveej
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2016
Berichten: 8
Geslacht:
Ik weet niet wat te doen...

Beste Forumleden,

Zoals velen onder jullie, ben ik al enige tijd aan het meelezen alvorens een eerste post te plaatsen.

Ik ben dus een 35 jarige man uit Belgie. Sinds enkele jaar vrijgezel, doch met een zoon van 7 jaar.
De eerste keer dat ik mijn haaruitval begon op te merken, moet ergens rond mijn 22 geweest zijn. Het was uiteraard niet super erg, maar ik merkte stilaan wel de inhammen. in 2006 -2007 heb ik de eerste keer contact genomen meet een kliniek voor haartransplantaties maar ik weet eigenlijk niet meer waarom het het toen niet gedaan heb. Ik vermoed dat het de prijs was...
De jaren erna heb ik me er vrijwel in gesteld, vermoedelijk omdat ik een vaste vriendin had en ik me toen niet meer zoveel zorgen maakte over m'n uiterlijk
Sinds 2013 ben ik dus bewust vrijgezel, hoewel ik me toch weer meer zorgen gaan maken ben over het haar... In combinatie met werk, einde van de relatie, etc etc ben ik uiteindelijk in een depressie geraakt. Burnout was de officiele verklaring maar volgens mij was het gewoon meer dan dat...
Vorig jaar heb ik uiteindelijk de draad opgenomen en ben ik op consult geweest bij Esteworld. Op dat moment had ik er op zich wel een goed gevoel bij, doch zag ik de verplaatsing naar Turkije niet echt zitten. Ik heb namelijk sinds de burnout last van agorafobie en de daarbij horende angstaanvallen. Ik neem daarvoor echter geen medicatie, het komt en het gaat...

Door het vele lezen op het forum, heb ik onlangs de stap gezet naar Veldhoven. Ik heb contact opgenomen en ben zo'n 2-tal weken geleden langs geweest.
Als ik het eerste contact vergelijk met Esteworld, gaat het er hier een pak professioneler aan toe en voel je dat de mensen toch echt wel met je bezig zijn. Toch was ik wel even geschrokken toen bleek dat ik een pak kaler ben dan ik eigenlijk zelf dacht. Zone 1 en 2 is weg, zone 3 en 4 zijn behoorlijk uitgedund. Wel raar want een jaar geleden was zone 3 en 4 volgens mij nog behoorlijk ok. Bovendien begint het op de kruin ook reeds uit te dunnen.
Zou ik dan op slechts 1 jaar tijd bijna evenveel haar verloren zijn dan op de 10 voorbije jaren samen?
Het voorstel dat ik kreeg was 2800 grafts (45 /cm2) of 3100 grafts (50/cm2)
de beide prijzen lagen tussen 7000 en 8000€
De prijs is momenteel niet echt meer het struikelblok, hoewel ik het natuurlijk wel een heleboel geld vind. Stilaan begin ik dus ook te twijfelen of ik het er nog wel voor over heb. Of het nog wel de moeite is?
Stel dat ik nu de operatie doe, misschien ben ik zone 3 en 4 dan ook kwijt tegen wanneer deze operatie volledig hersteld is. Ik heb dan slechts een 4000 beschikbare grafts meer over (volgens de berekening van Veldhoven)
Hoewel ik het grootste geluk op mag ervaren dat een mens kan ervaren (> een fantastisch, lief, intelligent en knap kind die ook nog eens kerngezond is.) Toch is mijn haaruitval iets wat me dagelijks bezig houdt en me uiteraard toch wel een beetje ongelukkig maakt.

Wat de nabehandeling betreft, zijn er een aantal dingen waar ik aan twijfel/ schrik voor heb:


De operatie verloopt over 2 dagen. Ga ik de 2e dag wel aankunnen, zowel psychologisch als lichamelijk?
Ga ik wel stil kunnen blijven liggen? Ik ben een vrij zenuwachtig persoon.
Is het nog wel de moeite om het te doen? Ben ik niet te ver gevorderd?
Wat met de inactiviteit nadien? Ik ben zelfstandige en kan me het niet permitteren om lang buiten strijd te zijn. (2 weken is ok, langer wordt moeilijk)

Het enige waar ik eigenlijk geen probleem mee heb, is het (tijdelijk) kaalscheren. Op zich heb ik er niet het hoofd voor, maar voor even kan het wel.

Eigenlijk zijn er zoveel zaken die ik wil weten maar ik durf er eigenlijk met weinigen over praten. De meesten waar je mee praat vinden dat toch weggegooid geld en raden het af…

graag jullie eerlijke mening en advies.

foto volgt...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20181122_212509.jpg‎ (133,8 KB, 262x gelezen)

Laatst gewijzigd door Jeeveej; 22 november 2018 om 22:43
Jeeveej is offline   Met citaat reageren