Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2019, 21:47   #1
Maikkeyy
HaarWeb lid
 
Maikkeyy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2018
Berichten: 36
Geslacht:
Post HT (HWI) 30-04-2019 (2500 > 3275 grafts)

Ha mede lotgenoten,

Na lang twijfelen heb ik dit jaar besloten een haartransplantatie te ondergaan, omdat ik toch echt van mening ben dat haar mijn gezicht toch wat meer karakter geeft. Mijn inhammen begonnen vanaf mijn 16e eigenlijk al achteruit te gaan. Nu inmiddels ben ik 23 jaar en vond ik het wel eens tijd om er iets aan te gaan doen als test voor mezelf of ik het nu echt zo waardevol vind. Ik kan je nu al zeggen dat ik dat zeker waardevol vind na een week, na de vele complimenten die ik heb gekregen . Voorheen leek ik op foto's al kaal, omdat het kleine (schaamhaar) bosje frontaal in het niet viel op een donkere achtergrond. Vanaf dat moment begon het aan me te knagen.

Ik heb voor HairWorld Istanbul gekozen, omdat zij bij mij de beste indruk achterlieten en niet direct andere klinieken gingen afkraken in tegenstelling tot een andere Nederlandse kliniek.

Hieronder mijn ervaring van de eerste week na de haartransplantatie. Ik zal elke maand nieuwe foto's uploaden om mijn voortgang te delen. Ik sla het standaard riedeltje even over. Er is al meerdere keren gepost dat HWI alles goed geregeld heeft en dat het ziekenhuis er goed uit ziet en personeel vriendelijk is etc etc .

Operatie
De verdoving voor de operatie met de naalden was wel even een pijnlijk gevoel. Ik heb het gevoel dat er wel een stuk of 20 in gingen, dus dat was wel even diep ademhalen. Tijdens de operatie voelde je wel dat ze in je hoofd zaten te wroeten, maar het deed
geen pijn. Wat wel pijn deed was op een gegeven moment mijn rug na het vele liggen. Dit werd op een gegeven moment zo erg dat ik steeds vroeg of ik even rechtop (of naar de wc mocht) om mijn rug te ontspannen. Maar telkens als ik weer ging liggen kwam het vrij snel terug. Ik was dus erg blij toen het afgelopen was .

Tijdens de operatie deelden ze me mee dat ze in plaats van 2500 grafts, 3275 grafts hebben geoogst. Dit vanwege de reden dat ik dat nodig had zeiden ze en nu achteraf denk ik dat ze dat vooral gedaan hebben om het gebied naar het midden toe alvast te vervangen. Dat was namelijk ook al 'dood' aan het gaan en daar ben ik wel blij mee. Hoop echter wel dat mijn donor niet teveel schade is aangedaan. Dat gaan we uiteindelijk over een paar maanden zien .

De operatie zelf verliep dus helemaal prima, alleen dat lange liggen eiste op een gegeven moment zijn tol bij mij. Ik ben (misschien wel vanwege bovenstaande reden) dus niet gewend om op mijn rug te slapen en laat dat nu juist het advies zijn wat ik heb meegekregen voor een week. De eerste nacht heb ik dan ook geen tot 2 uur geslapen.

Week na operatie
Uiteindelijk teruggevlogen naar NL en inmiddels een week verder. Ik heb vooral weinig geslapen de hele week (vanwege rug), dus ik kijk er naar uit om vanavond weer op mijn buik te slapen. Verder echt veel jeuk in het donorgebied en het is nogal gevoelig, maar ik verwacht dat dat minder wordt. Op bepaalde plekken heb ik in het geimplanteerde gebied een soort kloppend/kriebelend gevoel (moeilijk te omschrijven), waarvan ik niet zou weten wat het is.

Wat ik zelf veel had is dat ik erg angstig was bij de eerste wassing. Ik was bang dat ik de haartjes eruit zou halen tijdens het wassen, maar zoals ik al vernomen heb deed ik te voorzichtig. Ik betrap me soms er ook op dat ik met mijn vinger het geimplanteerde gebied aanraak, omdat ik het vocht soms wegveeg op mijn voorhoofd of dat ik lichtjes mijn hoofd stootte in de auto. Daar blijf ik dan constant over nadenken (paranoia). Of dat de haren zo snel kunnen uitvallen, weet ik niet, maar dat zou ik uiteraard voor geen goud willen (kostbare haartjes ).

Al met al verliep het dus prima en was dit mijn ervaring over de haartransplantatie tot nu (een week erna). Misschien kunnen andere mensen zich hierin vinden of geeft dit een beetje inzicht in wat je kunt verwachten na een HT.

De eerste twee foto's zijn direct na de HT en dag erna en de andere drie een week na de HT. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden (gekozen haarlijn) en donorgebied etc.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg na HT (bovenkant).jpg‎ (94,9 KB, 682x gelezen)
Bestandstype: jpg na HT (donor).jpg‎ (143,5 KB, 521x gelezen)
Bestandstype: jpg week na HT (voorkant).jpg‎ (89,8 KB, 517x gelezen)
Bestandstype: jpg week na HT (achterkant).jpg‎ (134,5 KB, 442x gelezen)
Bestandstype: jpg week na HT (zijkant).jpg‎ (131,8 KB, 499x gelezen)

Laatst gewijzigd door Maikkeyy; 9 mei 2019 om 00:02
Maikkeyy is offline   Met citaat reageren