Discussie: Seborroïsch eczeem
Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2005, 20:58   #27
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Krielie
Hoi Laurens,


Bedankt! Wat is Elidel precies?? Moet dat op recept via de huisarts?

Ik heb er dus al jaren last van. Alles aan gedaan, van bezoek aan Tibetaanse wonder lama tot acupunctuur etc. etc. Naast alle reguliere medicijnen waarover ik hier lees uiteraard. Ik kan er echt over meepraten. Door het eczeem en medicijngebruik is mn hoofdhuid heel dun geworden, en zijn er dunne plekken ook qua beharing. (weg krullen) Het eczeem is nu minder, maar nu heb ik vaak last van acne op mn hoofdhuid. Dit zijn ontstoken haarwortelzakjes, omdat ik hier nu vanwege die dunnere hoofdhuid blijkbaar gevoeliger voor ben geworden volgens mn dermatoloog. Krijg hier nu af en toe een pennicilinekuur voor. Ik hoorde iemand spreken over folliculitus, kun je me hier misschien ook mee verder helpen? Groet.

p.s. Goed joh, dat hier staat beschreven wat je zelf ook allemaal hebt meegemaakt, of dat nog doet.
Hey Krielie,

Elidel is een zalf. Elidel (werkend bestanddeel: pimecrolimus) is nagenoeg hetzelfde als Protopic (werkend bestanddeel: tacrolimus).

Het werkt anders dan de meeste middelen: het remt geen ontstekingen zoals de corticosteroiden, maar zorgt voor een lokale lamlegging van het immuunsysteem. Het grote voordeel hiervan is dat er EINDELIJK een zalf is die niet de negatieve bijwerkingen heeft van alle andere eczeemzalven. De huid wordt er bijvoorbeeld niet dunner van, en voor de huid lijkt het niet schadelijk om het langere tijd te gebruiken (in tegenstelling tot de cortico's).

Ik weet niet waar je last hebt van seborroisch eczeem, maar als dat op de behaarde huid is heb je niet veel aan een zalf. Je zou eens aan je huiarts of dermatoloog moeten vragen wat de mogelijkheden zijn.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren