Discussie: Ff voorstellen
Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2005, 23:48   #39
Ongeruste mam
Beetje wanhopig zoekend
 
Ongeruste mam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edithvdbent
hai, ik vond het ook nogal ingrijpend de allereerste keer dat de laatste slierten van mijn dochter haar hoofdje gehaald gingen worden. Met de kapper overlegd en toen mochten wij na sluitingstijd komen, toen al het personeel ook weg was. In alle rust en vertrouwen is dat toen gebeurd en dat hebben wij alle volgende keren ook zo gedaan. Misschien een idee?
Groetjes, edith
Hoi Edith,

Heel erg bedankt voor 't meedenken en je reactie! Hoe is 't nu met jouw dochtertje, trouwens?

We hebben 't altijd best gezellig bij de kapper en hij voelt zich er ook best thuis. Maar om iets dat zo 'van onszelf is' (als je begrijpt hoe ik dat bedoel...) door 'n buitenstaander te laten doen....
Ik zal 't met 'm overleggen en 'm ook zeggen hoe ik 't voel en dan gaan we doen waar we ons zelf goed bij voelen.
'k Zal nog laten weten wat uiteindelijk onze keuze geworden is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuela
Hoi ongeruste mam,
We zijn nog niet naar de osteopaat geweest.
Heeft nogal een wachtlijst....

Ik denk dat het helemaal geen gek idee is om je zoontje met de tondeuse helemaal kort te knippen...,maar scheren met een mesje daar zou ik niet aan beginnen...
Niet dat ik dat niet durf maar gewoon het idee dat je dan over die huid gaat schrapen.....
Op de korste stand is ook al heel kort hoor !(maar je moet natuurlijk zelf weten )
En een oorbelletje....kei-stoer,en zo leidt je de aandacht ook een beetje af van dat gedoe met zijn haar.

Als z'n haartjes eraf zijn kun je hem ook een leuke pet uit laten kiezen voor als het echt heet is buiten.
Onze Jessica doet dan vaak een bandana op.

Sterkte ermee en laat even weten hoe het afloopt met de knipperij...
Liefs Manuela.
Hoi Manuela,

Er zal ook eens geen wachtlijst ergens zijn, zeg....
Op welke termijn kunnen jullie wèl terecht?

Scheren met 'n mesje lijkt me (vooral de eerste keren) ook best eng, hoor
Misschien is 't niet eens nodig als alles er met de tondeuze op de kortste stand afgehaald is, maar dat is gewoon afwachten.
Er zit natuurlijk 'n risico in dat de kale plekken die dan tevoorschijn komen zó opvallend zijn, dat er tòch 'n mesje overheen moet....
Als 't achter de rug is, zal ik laten weten hoe 't afgelopen is.
Die oorbel was z'n eigen idee toen 'ie zich eenmaal gerealiseerd en zich erbij neergelegd had dat 'ie ooit kaal zou zijn. Er zijn wel meer jongens/mannen die dat hebben en dat vind 'ie 'cool'.
'n Pet draagt 'ie nu altijd al, vooral als 'ie naar school moet (de komende 6 weken lekker niet ) of als we ergens naartoe gaan. Hier in en om 't huis heeft 'ie 'm niet op.
Toen we 'n tijdje geleden op 't strand waren moest 'ie 'm van mij op 'n gegeven moment wel opzetten omdat ik bang was dat z'n hoofdhuid zou verbranden. Dat begreep 'ie heel goed en zette dan ook zonder tegenspraak z'n pet op.

Jouw Jessica moet daar natuurlijk ook rekening mee houden.
Hoe vind zij 't om te gaan zwemmen en ze dus geen bandana op kan waardoor iedereen 't ziet?

Lieve groetjes (ook voor jou, Edith) en bedankt voor je bemoedigende woorden!

Ongeruste mam
__________________
Life is'nt always fair to everyone....
Ongeruste mam is offline   Met citaat reageren