Los bericht bekijken
Oud 3 oktober 2020, 11:54   #6
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Hey Patrick, ik heb je pm ontvangen.

Rond de periode van het plaatsen van het bericht, ben ik in de periode daarna wat kilo's afgevallen door verandering in eetschema en dieet. De plooien werden daarmee ook minder. Ik denk dat des te lager je vetpercentage is, des te kleiner de kans of grootte van de plooivorming.
Ondanks dat ik mezelf niet als dik beschouwde (en na het afvallen ook niet als dun), was het afvallen bijvoorbeeld zelfs aan de zijkant van de hoofdhuid zichtbaar. Er is dan minder onderhuids vet aanwezig, wat dus ook zichtbaar is op de hoofdhuid, bij gemillimeterd haar. Door onderhuids vet kan de huid gemakkelijker plooien.


Of er bij mij een duidelijke relatie is tussen lichaamsgewicht en kaalheid, weet ik alleen niet, ik heb er te weinig op gelet.



Verder kan ook je slaaphouding en kussen uitmaken. Ik heb met wat kussens geexperimenteerd. Ik gebruik nu een tijdje de M Line Athletic Pillow, wat me goed bevalt, en waarbij ik weinig plooien voel.

Verder heb ik me er niet veel meer mee bezig gehouden, maar ik vind het nog steeds een interessante hypothese, of plooivorming haaruitval kan veroorzaken.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren