Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2002, 22:32   #3
waterlelie-elf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Berichten: 16
>>resultaten niet erg hoop vol zijn geweest.Maar je schrijft dat bij jou die gedragstherapie TOEN wel wat heeft geholpen maar niet voor lang. maar dat je wel minder trekt en dit niet doot DIE therapie komt, maar wat heeft jou dan wel geholpen als ik vragen mag???????<<

Tsja, ik weet het eigenlijk niet. Wel is het zo dat er de laatste jaren wat grote veranderingen in mijn leven hebben plaatsgehad.
Ten eerste ben ik in therapie geweest bij een psychologe. Niet vanwege TTM, maar omdat ik het even niet meer zo zag zitten. Ik was eigenlijk altijd al wel een beetje depri. Maar zij heeft fantastisch werk verricht bij mij. Ze heeft me anders leren kijken naar mijn eigen denken en doen. Ik sta veel zelfverzekerder in mijn schoenen en kan alles veel beter relativeren.
Ten tweede werd ik een dikke 4 jaar geleden zwanger. Ik heb inmiddels 2 gezonde dochters (3 1/2 en 1 jaar). Het zwanger zijn, borstvoeden en moeder zijn (waarbij ik probeer mijn intuitie te volgen en niet zomaar klakkeloos te doen wat 'men' vindt) heeft mijn zelfvertrouwen en zelfwaardering ook een flinke oppepper gegeven.

Ik denk dat deze 2 aspecten er vooral voor gezorgd hebben dat ik nu niet meer met kale plekken rondloop. Nog wel met hier en daar schots en scheve haren, maar dat er echt wat aan de hand is zien alleen de mensen die het weten. Sleutelwoord is denk ik 'zelfwaardering' en 'vertrouwen in jezelf'. (Ik merk wel dat als mijn zelfvertrouwen even een deukje oploopt, dat ik dan ook meer ga trekken.)

>>Heb jij trouwens toen ook dat meisje van tv ontmoet?????<<

Nee, ik ben een meisje tegengekomen, maar weet helaas niet hoe het met haar is afgelopen.

Groetjes waterlelie-elf
waterlelie-elf is offline   Met citaat reageren