Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2008, 15:07   #1
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Vet haar - Talg en haaruitval

Hallo haarweb bezoekers,

Ben al een tijdje aan het lezen en wilde nu eindelijk graag wat vragen stellen.

Sinds een aantal weken heb ik last van lichte jeuk op mijn hoofdhuid en sinds kort wat haaruitval (allemaal met wit puntje op het einde). Twee weken geleden viel het mij op dat ik ineens veel meer haaruitval kreeg dan normaal. Het haar viel vooral uit bij het douchen maar ik heb soms ook redelijk veel haren in de wasbak als ik boven de wasbak mijn haar aan het schudden ben.
Ik ben twee weken geleden op vakantie geweest en o.a. een aantal keren in zee gezwommen. In die periode heb ik daarna dagelijks ook gedoucht (normaal 3x per week) en veel in de hete zon gezeten. Kan dit een oorzaak zijn?

Wat valt mij op / symptonen van haar en de hoofdhuid:
- Soort talg korreltjes in mijn haar. Ik kan ze voelen wanneer ik met mijn handen door mijn haar ga (sommigen zijn een beetje hard). Ook zie ik ze goed zitten als ik in de spiegel kijk. Heb sinds de pupertijd ook heel veel last gehad van acné. Ben nu 25 en op dit moment is de acné bijna niet meer aanwezig. De korreltjes vallen niet echt vanzelf op mijn schouder maar blijven meer aan het haar zitten. Toen ik mijn haar had bijgenkipt zat de bak met haar wel vol met deze dingetjes.
- Mijn haar voelt bijzonder vet aan. Als ik met mijn handen er door heen ben gegaan lijkt het net alsof ik iets vets heb gegeten met mijn handen en heb wat hele kleine schilfertjes aan mijn handen.
- Meer haaruitval tijdens het douchen en kammen dit zijn er best veel. Overdag vallen er ook wel haren uit, maar dit zijn er niet bijzonder veel. Ook liggen er niet extreem veel op mijn kussen.
- Niet echt inhammen aan de zijkanten van mijn hoofd ook geen kale plekken.
- Haarkleur van mijn moeder. Mijn moeders familie heeft eigenlijk geen kaalheid in de familie (niet bij broers en zussen, haar vader maar heel lichtelijk op late leeftijd). Mijn vader's broers zijn wel kaal en mijn vader lichtelijk (geen inhammen, alleen kruin). Zijn vader had op late leeftijd altijd nog veel haar op zijn hoofd.

Wat doe ik er tot nu toe tegen:
- Head & Shoulders shampoo tot nu toe 2 keer gebruikt (en ga het vaker gebruiken).
- Haar afspoelen zonder shampoo met lauw of bijna koud water.
- Niet meer kammen en geen gel meer in mijn haar doen (durf het ook niet).

Weten jullie wat dit kan zijn en hoe ik dit eventueel kan oplossen?Ben hier wel wat van geschrokken. Alvast bedankt voor eventuele reacties!

[EDIT 6 Augustus]
Het viel mij gister nog op dat ik ook ineens meer wimpers verlies. Ondertussen zit ik nu (niet enorm hard) over mijn armen te wrijven en merk dat er ook behoolijk wat van de haartjes van mijn armen uitvallen. Zelfde geldt ook voor mijn borstharen.

Dit maakt mij in de war. Heb ik nu last van periodieke haaruitval die vrij normaal is? Of kan dit komen door stress?
Is dit iets te veel van het goede (dat alle soorten haren uitvallen?).
[/EDIT]

Laatst gewijzigd door Soldaat; 6 augustus 2008 om 14:47
Soldaat is offline   Met citaat reageren