Los bericht bekijken
Oud 14 november 2017, 22:40   #215
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leah90 Bekijk bericht
Ze promoten het gebruik van finasteride en dutasteride inderdaad bij Intermedica, maar dit zijn natuurlijk ook de middelen waarvan de werking wetenschappelijk bewezen is. Waar ik van baal is dat ze de kosten voor een consult met 50% hebben verhoogd. Waar het een aantal jaar geleden 80 euro kostte, kost het nu 125!

Ik heb de finasteride zo'n 4 jaar moeten slikken voordat ik echt resultaat zag. Wat mij vaak opvalt op dit forum is dat mensen na 6 maanden of een jaar al stoppen omdat ze geen effect zien. Geloof me, je moet het middel veel langer slikken voordat je die conclusie kunt trekken.
Wat ik ook merkte was dat de generieke variant een stuk minder goed werkte dan de pillen van Intermedica. Die zijn helaas een stuk duurder, maar er zitten hulpstoffen bij die bij mij in ieder geval werken. Ik heb zo'n 8 maanden de goedkope generieke versie geslikt en mijn haar ging na 5/6 maanden gigantisch achteruit. In eerste instantie legde ik niet de link met die andere pillen. Daar kwam ik pas na 8 maanden achter helaas. Toen was het leed natuurlijk al geschied. Ik zit nu weer aan de goede pillen van Intermedica.
Volgens mij praten wij totaal langs elkaar heen. Finasteride 1mg is NIET werkzaam gebleken bij vrouwen in de gerandomiseerde studies en meest recente meta-analyses. Jouw claim dat finasteride wetenschappelijk bewezen is, is dus totaal ongefundeerd. Waarop baseer jij deze krachtige uitspraak?

Er zijn aanwijzingen dat finasteride in hogere doseringen (5mg/dag) werkzaam zou kunnen zijn. Dit zijn echter ongecontroleerde studies die niet placebo gecontroleerd zijn. Zolang finasteride niet effectief blijkt in fase 3 studies kun je nooit claimen dat het middel werkzaam is om AGA bij vrouwen te behandelen. De ongefundeerde uitspraken van intermedia zijn onprofessioneel en misleidend.

Laatst gewijzigd door nicolaasdk; 14 november 2017 om 22:52
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren