Los bericht bekijken
Oud 15 november 2017, 00:23   #216
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Volgens mij praten wij totaal langs elkaar heen. Finasteride 1mg is NIET werkzaam gebleken bij vrouwen in de gerandomiseerde studies en meest recente meta-analyses. Jouw claim dat finasteride wetenschappelijk bewezen is, is dus totaal ongefundeerd. Waarop baseer jij deze krachtige uitspraak?

Er zijn aanwijzingen dat finasteride in hogere doseringen (5mg/dag) werkzaam zou kunnen zijn. Dit zijn echter ongecontroleerde studies die niet placebo gecontroleerd zijn. Zolang finasteride niet effectief blijkt in fase 3 studies kun je nooit claimen dat het middel werkzaam is om AGA bij vrouwen te behandelen. De ongefundeerde uitspraken van intermedia zijn onprofessioneel en misleidend.
Ik zeg nergens dat het een bewezen middel is bij vrouwen. Ik doel daarmee op de welbekende studies die gedaan zijn bij mannen. Daar is wel degelijk gebleken dat finasteride en dutasteride helpen tegen haaruitval.
Daarnaast baseer ik het ook mijn persoonlijke ervaring. Daar zijn uiteraard geen wetenschappelijke conclusies uit te trekken. Maar om zomaar te concluderen dat het dus niet bij vrouwen helpt, gaat mij te ver. Daarmee doe je ook af aan de positieve ervaringen van verschillende vrouwen hier op het forum.

Laatst gewijzigd door Leah90; 15 november 2017 om 00:41
Leah90 is offline   Met citaat reageren