Los bericht bekijken
Oud 13 november 2003, 18:50   #4
JVD21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Berichten: 7
Unhappy Ook roaccutane gebruikt en haaruitval

Hoi David!

Ik heb me net aangemeld en ik lees je verhaal ook net. Ik ben zelf een 22jarige post-roaccutane gebruiker. Ik dacht dat ik de enige jongen (er zijn meer meisjes die het hebben) was met dit probleem in Nederland. Ik heb namelijk ook haaruitval gekregen van Roaccutane. Ik zal ff mijn verhaal in het kort uiteenzetten.

Vorig jaar na 6 maanden het middel minocycline tegen acne te hebben gebruikt, kwam de acne terug,maar with a vengeance. Heb toen 2 maanden alle topische spullen die je maar kan krijgen gebruikt. Uiteindelijk hield ik het niet meer en ben ik overgestapt naar Roaccutane welk door mijn arts werd voorgeschreven. 30mg p/d gedurende 5 maanden. Vanaf het begin af aan had ik last van haaruitval. No worry dacht ik...er staat overal dat het haar terugkomt. Nu, ik ben eind mei 2003 gestopt, is er nog steeds haaruitval, hoewel een stuk minder. Ik heb ook erg grote inhammen, maar bovendien wordt het haar op mijn kruin en voor op mijn hoofd erg diffuus dun. Het zijn eigenlijk geen inhammen...heb nog donshaartjes op die plekken, maar het is wel zichtbaar. Hoe zit dit bij jou? Iedereen die ik spreek zegt dat Roaccutane niet mijn haaruitval heeft kunnen veroorzaken, maar ik weet dat dat wel het geval is.

Nou heb ik nog wel de heer Lamers van Roche (het bedrijf dat Roaccutane maakt) gebeld en die zegt dat haaruitval van Roaccutane diffuus zou moeten zijn. Dit komt voor bij 1 op de 10 gebruikers. Dat betekent dat het overal op het hoofd voorkomt, ook achter. Ik weet niet of jij daar ook last van hebt. Ik wel. Recentelijk is het haaruitval minder geworden, maar of mijn haar ooit in dezelfde staat terug komt, weet ik niet.

Verder heb ik met een meisje gesproken waarvan ik weet dat zij ook haaruitval heeft gehad tijdens Roaccutane. Zij zegt dat zij mannelijke inhammen ontwikkelde. Inmiddels is haar haar terug tot normaal (ze gebruikt Diane35). Dit wil zeggen of dat die vent van Roche geen gelijk heeft, of dat Diane35 tegen Alopecia Androgenica helpt. Echter, nu ik jou verhaal tegenkom en jij hebt ook inhammen ontwikkeld, maar je haar groeit alweer terug, wil dat zeggen dat die vent van Roche het bij het verkeerde eind heeft.

Ik wilde eigenlijk niet zo'n groot verhaal neerzetten, maar liet mezelf doordraven. Ik ben erg benieuwd naarjou verhaal. Ben jij bij een dermatologe geweest sinds je haaruitval hebt? Wat is dat haarnorm van AOV en waar kan je het verkrijgen? Heb je ook een haartransplantatie overwogen? Ik ben erg boos op mijn dokter en op Rocche en wil later eventueel actie tegen ondernemen, maar ik heb vooral morale steun nodig.

Ik hoop spoedig van je te horen,

Groeten,

Ko

Tip. indien je niet wilt dat de acne terugkomt, gebruik dan geen propecia of dergelijke middelen! ze kunnen je huid weer onnodig vet maken.
JVD21 is offline   Met citaat reageren