Los bericht bekijken
Oud 18 november 2003, 10:09   #8
David
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 19
Ik heb roacctuane al eerder gebruikt, dit was de 3e (en laatste!) keer. De 2e keer was het positieve effect al kleiner, de 3e nog kleiner want mijn acne begint al weer aardig op te spelen. Bijwerkingen werden ook elke keer groter.

Mijn haar is rechts (waar het in eerste instantie ook minder erg was) inmiddels helemaal teruggegroeid. Links is de plek inmiddels helemaal bedekt, het achterste deel is ook zoals het moet zijn, de dichtheid op het voorste deel moet alleen nog wat toenemen en het moet nog wat langer worden voor ik het "hersteld" kan noemen. Ik zie vooral de laatste 2-3 maanden vooruitgang, daarvoor had ik meer het idee dat er niets gebeurde. Toen ik eind augustus nog nauwelijks verandering zag was ik daar best even depressief over.
Over mijn gehele hoofd heb ik ook een boel haar verloren (waar ik veel rare, bijna schaam-, haren voor terugkreeg). De rare haren zijn nu voor 70% weg en vervangen door korte nieuwe haren. Omdat ik van mezelf heel dik haar heb, valt het gelukkig niet zo op dat ik diffuus zoveel verloren heb. Het is dus ook bijna allemaal weer terug.

Mijn dermatoloog heeft enkel gezegd 6 maanden te wachten tot de werking helemaal verdwenen zou zijn, nu dus. Dat klopt ook wel denk ik: krijg steeds meer acne en ik meen steeds meer herstel te zien.
Volgens dr. plinck, die ik heb gemaild, duurt het een jaar zelfs, voor de werking weg is (herstel moet dan dus nog beginnen).

Haarnorm van AOV is een multivitamine speciaal voor herstel van het haar, te halen bij de betere drogist / healthstore, het is prijzig, 19,20 euro voor 60 stuks, 2 per dag innemen. Ik slik het sinds mei 2003 (toen ik met roaccutane stopte, en ja: mij was ook altijd verzekerd dat het terug zou komen. Later werd me verteld dat ik misschien mannelijke kaalheid zou hebben, toen ik aandrong. Zeker weten deed hij het echter niet).
Vit. b-100 complex haal ik bij etos, 50 voor 9 euro. Slik ik sinds oktober, 1 per dag.

Ben nogal kwaad op mijn dermatoloog trouwens.

Ik ben er niet zeker van, maar heb hele goede hoop (als rechts alles terug is en links al een boel, waarom dan de rest niet?).

Hopelijk heb je er wat aan.


edit: ik heb trouwens geen problemen bij mijn kruin, ook niet gehad, enkel nog bij mijn linkerinham. Heb dus wel over mijn gehele hoofd (bovenop tenminste, niet bij de oren ofzo) veel haar verloren en veel raar haar gekregen / gehad. Omdat ik haar tot iets over mn schouders heb is dit een beetje vreemd: verschil in lengte. Vooral voor.
Ik draag een staart over mijn inham, maar omdat er links al zoveel nieuw kort haar zit ipv raar haar (daar had ik vooraan het meest last van) zal ik binnenkort niet genoeg lang haar meer hebben daar om een staart in te doen waar het voorste haar bij zit en zal het dus los moeten.
Hopelijk is dat tegen die tijd geen probleem meer.

Samengevat: volgens mijn dermatoloog moet het herstel uiterlijk na 6 maanden beginnen (nu dus voor jou en mij), volgens plinck na 1 jaar. Dat wil zeggen: als het herstel plaats zal vinden.

Laatst gewijzigd door David; 18 november 2003 om 10:44
David is offline   Met citaat reageren