Los bericht bekijken
Oud 5 april 2023, 01:22   #1
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Mijn ervaring met orale minoxidil

Ik neem nu 2 maanden 2,5 mg / dag voor het slapengaan. (Magistrale bereiding bereid door apotheker.)

Ik heb één dermatoloog die dit wil opdrijven naar 5 mg / dag na 3 maanden, en een andere dermatoloog die zegt dat ze normaal maar 1,25 mg /dag max voorschrijft.

Te vroeg om te spreken over impact op haargroei.

Gemerkte effecten tot hiertoe:

- Bloeddruk: ik heb mijn bloeddruk en polsslag gemonitored voor ik eraan begon en de weken erna en die is stabiel gebleven.

- Oogwallen: ik heb zichtbaar meer wallen. --> is hier iets aan te doen?

- Waterretentie? Ik zie er pufferig uit, heb dikke armen en dikke buik, dikke kont, broeken passen amper,... Ofwel ben ik op 2 maanden gewoon dik geworden, ofwel zit de orale minoxidil er voor iets tussen. Hoe kan je vet van waterretentie onderscheiden?

- Mijn beenhaar is iets donkerder en mooier geworden. Voor mij is dit een pluspunt.

- Heb sinds een paar maanden ook last van een heel lichte permanente hoofdpijn, vooral 's avonds. Maar ik durf niet met zekerheid zeggen dat dit door de minoxidil komt. Als het zo zou zijn, is dit iets dat met de tijd beter wordt nog?

- Gezwollen enkels: geen last van.

- Collageen: ik las in een ander topic hier dat er bezorgdheid is. Mijn huid ziet er de laatste tijd echt slecht uit (weinig elastisch). Maar ik ben ook een tretinoine behandeling begonnen, dus kan opnieuw niet met zekerheid zeggen of het iets met de minoxidil te maken heeft.


Voor de punten hierboven waar ik wel last van heb, zou de dosis verlagen naar 1,25 mg helpen? Of weten jullie andere truukjes?

Vooral die vochtophoping (als het geen wintervet is?) is echt storend, mijn kleren passen niet meer

Deel hier ook zeker wat jullie ervaring was met orale minoxidil als je dit graag wil delen.
tdma77 is offline   Met citaat reageren