Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2014, 11:48   #11
charliegirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 51
@ Jennaa: Ik moet zeggen dat ik nog nooit gehoord heb van wat jij schrijft (borstkanker, emboliën, depressies, vroegtijdige dementie als gevolg van fina/duta). En ik volg de onderzoeken en case studies op de voet via Pub Med. Kun je de bron vermelden van waar je deze info hebt? Want het is natuurlijk wel nogal wat om zomaar te poneren...

@ Cloud: ja hoor, is echt niet zo'n probleem. Vooral fina niet. Bij mij schrijft mijn endocrinoloog het voor, maar ik weet dat ook dermatologen die verstand hebben van haaruitval, het voorschrijven. Duta ligt iets lastiger, omdat dat minder onderzocht is. Ik heb het destijds gekregen via een universitair ziekenhuis, afdeling endocrinologie, in het noorden van het land. Maar toen het haarverlies stopte en ik goede hergroei had, wilden ze me wel liever op fina. Wegens meer onderzoeksgegevens over, en in die zin een veiligere keuze.
Intussen door verhuizing bij een andere endocrinoloog, en zij schrijft het ook zonder problemen voor.

@ Astrid: Ja, als je ermee stopt, herneemt je haar zijn oude patroon. Ik vind het ook wel een raar idee om levenslang fina te slikken, moet ik zeggen. Maar goed, ik word telkens gerustgesteld daarover bij mijn jaarlijkse controle bij de endocrinoloog. De andere optie: kale en uitgedunde plekken overal (zoals tien jaar geleden) is ook geen optie voor mij…
Ik weet dat jij liever geen medicijnen neemt, AGA accepteert en een haarwerk genomen hebt en heel blij bent met die keuze. Ik snap dat heel goed, maar mijn pad is gewoon anders. Ik had goede resultaten met medicatie, dus blijf dat voorlopig wel doen.

Ja, waarom komt Boersma niet met cijfers? Goeie vraag wel. Of tenminste met case studies? Hij lijkt zijn patiënten goed op te volgen met foto's en zo, dus dat zou hij toch makkelijk kunnen doen?
En slikte hij het zelf ook niet? (meende dat ergens gelezen te hebben)
charliegirl is offline   Met citaat reageren