Discussie: Lijm
Los bericht bekijken
Oud 30 september 2017, 00:34   #8
Haired
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2009
Berichten: 157
Geslacht:
Thumbs up

Ik heb een swiss lace haarwerk die ik bevestig met lijm op waterbasis, Ghostbond van Hairdirect. De andere genoemde van Tophaar zal denk ik ook prima zijn ! Zij weten ook prima hun vak !

Wat ik wel wil melden is dat na douchen lijm (op waterbasis) sowieso wat week wordt, ook nadat je haar voorzichtig (deppend) is gedroogd met handdoek. Pas als het haar kurkdroog is, zal je merken dat het er weer stevig tegen aan zit.. Fohnen kan dit bijv bespoedigen (maar tevaak fohnen is weer niet zo goed voor haren v haarwerk). Ghostbond geeft aan een 3 a 4 wk holdtime, maar dat haal ik by far niet, ook al heb ik een niet al te vettige hoofdhuid.. Maximaal wil je in 1 week onderhoud.. Ook deels omdat je wilt voorkomen dat de lijm opgelost met talg v hoofdhuid gaat oplossen in de base van het haarwerk (hier de tule) .. Dit tast het haarwerk dan ook aan.. Dit kan weer met een goede adhesive remover worden verwijderd, maar gaat altijd een beetje ten koste van haarverlies.. Dat laatste gebeurt sowieso naargelang dragen, wassen en onderhoud.. Hoe vaker, hoe meer.. Zeker een kwetsbare base heeft een veel kortere levensduur in draagtijd.. Kan mscn maar net enkele weken zijn..Moet ook beseft worden..

En als je niet wilt dat haar aan lijm vastgeplakt wordt, dan moet je heel zorgvuldig met een (huid)potlood de contouren van haarwerk eerst aftekenen, dat stukje 2 a 3 keren (steeds tussentijds goed laten drogen 2 a 3 min) goed -maar steeds een heel klein beetje per keer- insmeren en niet uitschieten buiten de lijn.. En dan krijg je die toestand minder van geplakte haartjes ..

Hoop dat je hiermee verder kan.. En als ik even niet reageer (ben niet altijd op dit forum helaas door tijdgebrek), stuur me een PM. Succes!
Groet
Haired
Haired is offline   Met citaat reageren