Los bericht bekijken
Oud 30 april 2020, 11:56   #13
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Ik heb er gisteren ook naar gekeken. Ik heb ook al een tijdje onderzoek gedaan of ik het zou moeten gebruiken of niet en ik ben toch ook wel een tegenstander om finasteride te slikken. Gisteren kwam ik een website tegen die het onderzoek waarin dit is vastgesteld. Hieruit kwamen de volgende cijfers/conclusies:

- 3,8% van de personen in die betreffende studie kreeg last van 'sexual side effects'
- In de placebogroep had 2,1% last van 'sexual side effects'
- Dit zou dan betekenen dat 1,7% die finasteride neemt, last kan krijgen van 'sexual side effects' / 'sexual dysfunction'
- Van die 1,7% heeft niet iedereen last van 'persistent sexual dysfunction'

Gisteren toen ik het zo las, dacht ik: mmmh, toch wel het proberen waard. Maar erna kwam ik toch weer een horror-story tegen en toen dacht ik: mmmh is het eigenlijk niet waard. Ookal blijft de kans extreem klein.

Ik kwam ook iemand tegen die met Saw Palmetto gebruikte, en rapporteerde dat ook daarmee zijn libido flink omlaag ging. Dus bij een goede dosis daarvan zou je DHT ook kunnen blokeren? Want dat is toch de reden dat iedereen naar de finasteride grijpt?
Saw Palmetto is minder effectief en minder bekend. Maar als ik je zo lees: er is niks mis met voor jezelf beslissen dat dit het niet voor jou is. Als je zegt, ik quote je even "mmmh is het eigenlijk niet waard", zou ik er gewoon niet aan beginnen.
minten is offline   Met citaat reageren