Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2020, 11:12   #4
meanking17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Ja, aanvullende middelen zijn zeker nodig. Een HT fixed zeker een groot deel van je haar, maar het blijft nog steeds een quick fix. Als je goed haar wilt behouden voor meer dan een paar jaar dan is het gewoon noodzakelijk om middelen te nemen. Het overige haar blijft gewoon uitvallen, dus je loopt gegarandeerd aan tegen meerdere transplantaties als je er niks aan doet. Als je je haar wilt behouden dat zal je kosten moeten maken in middelen, of een HT voor het overige de overige delen met haarverlies. Dit is ook iets waar een goede haar chirurg waarschijnlijk zal meenemen bij het evalueren van een HT, en op zal adviseren.

Ik zou toch echt een kijkje dieper nemen als je een HT wilt doen, met name op de langere termijn en de situaties waarmee je zal moeten omgaan. Een HT is helaas niet een one-and-done job, tenzij je je haar voor alleen een aantal jaar wilt behouden. Het lijkt mij geen goed idee als je niet bereid bent om de moeite te nemen om verdere haarverlies voorkomen. Je wilt over een paar jaar niet weer in dezelfde situatie zitten om weer een nieuwe HT te overwegen, of om tot de conclusie te komen om je toch kaal te scheren, wat de HT een soort van verspilling maakt.

De realiteit is is dat het gewoon altijd moeite kost om je haar te behouden wat je ook kiest. Een HT is in mijn ogen een goede zaak, maar alleen als je erg goed op de hoogte bent van waar je op moet letten bij het nemen van een HT, en volledig op de hoogte bent van de situaties die zullen voorkomen na de HT op lange termijn.
meanking17 is offline   Met citaat reageren