Los bericht bekijken
Oud 23 september 2020, 10:39   #1
Ayle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2020
Berichten: 7
Geslacht:
Kaal midden op het hoofd. En nu?

Rond mijn 14e begon mijn enorme bos dik, lang haar steeds dunner te worden. Door de jaren heen viel het uit, groeide het terug, viel het uit, groeide het terug. Maar het groeide steeds minder terug. Toen ik 24 was moest ik het op een bepaalde manier gaan dragen zodat de hoofdhuid niet steeds zichtbaar was.

Twee jaar geleden heb ik alles afgeschoren vanwege een schedeloperatie. Ik heb mijn haar tot 15 cm terug laten groeien en de kale plekken gecamoufleerd met Toppik. Mijn man hielp me om de Toppik op te brengen. Ik merkte dat hij er steeds langer mee bezig was. Ik vroeg hem of hij het eerlijk wilde zeggen wanneer de make-up geen mooie camouflage meer was. Afgelopen maandag was die dag.

Midden op mijn hoofd is een hele lange, kale plek. Die plek lijkt met de maand groter te worden. Daaromheen zit nog wat haar, maar dat is dun en afgebroken. Kortom: tijd om te bedenken wat er nu moet gebeuren.

Ik heb twee pruiken in huis, maar ik kan ze niet dragen. Mijn hoofdhuid is ontzettend gevoelig en de binnenkant van de pruik kriebelt en doet na een tijdje pijn. Daarom draag ik nu hoofddoeken. Die zitten best wel lekker en het staat ook wel leuk.

Maar.... nu komt het. Ik heb ook een gehoorapparaat ín de schedel. Dat apparaat kan ik niet dragen met een hoofddoek om. Ik heb nu het gevoel dat ik moet kiezen tussen een prettige, mooie hoofddoek óf goed kunnen horen

Dus toen zat ik te kijken naar die stoppeltatoeage. Helemaal kaal vind ik er ook wel leuk uitzien, mits die stoppels dus een beetje mooi zijn en niet in zo'n oude-mannen-krans (wat ik nu wel heb als ik het kaal scheer). Maar ja, wil ik wel zo'n tatoeage? Ik ken niemand die het heeft en vraag me af of het er 'echt' genoeg uitziet.

Zijn er meer vrouwen in mijn situatie?
Heeft iemand nog advies of ervaringsverhalen?
Ayle is offline   Met citaat reageren