Los bericht bekijken
Oud 10 december 2017, 15:57   #5
skullcrack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2017
Berichten: 121
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saxofon96 Bekijk bericht
Hallo lotgenoten, ik ben nieuw op dit forum. Net als iedereen die hier lid is geworden, is dat omdat ik haaruitval begin te ervaren. Het was naar mijn mening al een tijdje aan de gang, maar nu is het echt extreem geworden. Elke keer als ik met mijn handen door mijn haar ga vallen er tot 20 haren zo uit. Hetzelfde met het kammen van mijn haar, het stylen van mijn haar of het wassen van mijn haar tijdens het douchen. Mijn bed zit ook onder de haren. Sinds ik slechts begin 20 ben, is dit voor mij heel erg vervelend. Ik zit er dan ook erg mee, en mijn werk prestaties en sociaal leven lijden er ook onder.

Nu overweeg ik te beginnen aan minoxidil en/of finasteride. Ik hoopte dat één of meerdere ervaren forumers hun mening kunnen geven over de volgende punten:

- Kan ik minoxidil zonder risicio gebruiken? Ik ben bekend met de bijwerkingen, en die vind ik acceptabel. Echter, lees ik ook dat in sommige gevallen de shedding niet stopt (waardoor de gebruiker uiteindelijk meer haar verliest dan vóór het gebruik van minoxidil.

- Hoe is jullie ervaring met finasteride? De bijwerkingen klinken vrij serieus. Ik zie dat online de meningen erg verdeeld zijn (zie de link beneden, dit vond ik v
vrij schokkend). Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er mensen die gestopt zijn vanwege bijwerkingen? Ben ik te jong voor finasteride?

- Wat ben ik vandaag de dag kwijt aan finasteride en minoxidil? Welke verkooppunten/merken raden jullie aan?

- Ik sport veel en leef vrij gezond qua voeding. Kunnen voedingsupplementen iets positiefs doen tegen haaruitval, zoals biotine?

- Overige? Shampoos of weet ik veel wat?

Dit is het artikel waar ik op doelde: https://www.lifeunlimited.nl/prof-ab...de-haaruitval/
Hallo,

Ik ben zelf ook 20 ik heb een korte periode finasteride gebruikt. Ik ben hiermee gestopt omdat ik last kreeg van bijwerkingen en er onvoldoende onderzoek is gedaan naar dit medicijn.

3 januari wordt ik behandeld bij Hairworld Istanbul tevens gebruik ik nu iets meer dan 1 maand shampoo van Hwi en vitamine en mineralen pillen. Ik merk dat me haar sneller groeit, gezonder eruit ziet en sterker is geworden (ook donkerder)

Ik heb niet het idee dat deze producten haaruitval voorkomen maar het maakt de gezonde haren wel sterker. Ik overweeg zelf om saw palmetto te gebruiken.

Groetjes
skullcrack is offline   Met citaat reageren