Los bericht bekijken
Oud 30 december 2014, 11:24   #51
Aliciatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2014
Berichten: 28
Geslacht:
Ik ben bij Bergman Clinics geweest vorig jaar. Ik heb een lichte huid en donkere haren. Dus je zou zeggen dat dat een makkie moet zijn voor een laserbehandeling.

Ik heb de ELOS behandeling gehad. Ben zo'n 4x geweest geloof ik en ook nog een keer tussendoor een IPL behandeling gehad omdat het apparaat stuk was.

Ik merkte wel verschil: het duurde langer voordat mijn haren teruggroeiden. Maar het was niet permanent. De haren kwamen gewoon weer terug en waren even dik als daarvoor.

Ik weet dat ze zeggen dat je 8-12 behandelingen moet hebben voor een permanent resultaat. Maar ze zeggen ook dat de eenmaal geraakte haartjes echt wegblijven. En dat je al die behandelingen nodig hebt vanwege de verschillende groeistadia vh haar en om alle haartjes te raken. Dus dat klopt dan niet helemaal. Ook zeggen ze dat je soms nog een onderhoudsbehandeling van eenmaal per jaar nodig kan hebben. Maar dat begrijp ik niet, want als de haren die je dan raakt wel helemaal wegblijven, dan zou dat ook al meteen moeten gebeuren met de haren die geraakt worden aan het begin vd behandeling. En dat was bij mij dus niet zo.

Ik weet zeker dat de haren geraakt zijn, want het deed echt behoorlijk pijn en bovendien bleven ze ook een tijdje weg. Ik ben dus bang dar als je hun schema aanhoudt en om de 2 maanden komt en 8-12 behandelingen doet, dat je dan echt gaat denken dat je haren definitief weg zijn, puur door die vertraagde teruggroei. Maar als je dan stopt, dat ze dan gewoon weer terug komen.

Ik ben gestopt o.a. vanwege het geld, had mijn geld nodig bij aankomende verhuizing. ;-) En je zou zeggen dat ik wel enig verschil zou moeten zien, na zo'n aantal behandelingen. Maar dat is niet zo. Ik vind dat wel jammer.

Ik zie hier af en toe positieve verhalen over Soprano (ice) laser. Zou dat echt werken? Dan zou ik deze wel eens willen proberen. Het gaat trouwens alleen om mijn benen.
Aliciatje is offline   Met citaat reageren