Los bericht bekijken
Oud 13 april 2012, 11:14   #5
XL!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2007
Berichten: 17
Als ik me niet vergis blijven de door DHT aangetaste haarwortels/ haarzakjes een leven lang haren produceren, doch deze worden op een gegeven ogenblik zo klein, dun en ongepigmenteerd dat ze voor het blote oog niet te zien zijn (kaal dus). Dit zijn vellusharen.

Dit kan je soms goed zien wanneer zonlicht schuin op het hoofd van een kaal persoon schijnt, dan zie je vaak een soort 'donsharen'.

Dus compleet inactief worden die dingen niet, maar de vraag is natuurlijk in hoeverre ze terug op normaal niveau kunnen produceren, hoe dat getriggerd kan worden. Daar bestaat geen enkel middel voor (misschien in zekere zin Minoxidil wel, gezien dat vaak voor beperkte hergroei kan zorgen, zolang je er tijdig mee begint).

Ik vermoed dat in theorie haarzakjes terug gestimuleerd kunnen worden, aangezien ze door genetische bepalingen ook gedeactiveerd kunnen worden. De vraag is alleen hoe. Wie daar het antwoord op vindt, wordt stinkend rijk .

Uiteindelijk is kaalheid niets ongezonds (fysisch dan), ik kan me perfect voorstellen dat de beste geleerde en intelligentste koppen zich daar gewoon niet op toeleggen, aangezien de wetenschap andere en belangrijkere zorgen/ doelen heeft.

Ach ja, elke kale(nde) man/ vrouw hoopt op het wondermiddel, maar dat kan best nog zeer lang op zich wachten ... en tot die tijd slik ik Fina!
XL! is offline   Met citaat reageren