Los bericht bekijken
Oud 21 november 2014, 21:58   #36
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
ten einde raad, opzoek naar de gouden tip!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kitty_ Bekijk bericht
Sorry voor de late reactie, nogal druk met werk geweest.

Helaas heeft de arts niet meer gebeld, wacht nog steeds op een telefoontje..
Dus het is nog niet bevestigd.. pffffffff

Gewoon brood, crackers eten we de laatste tijd niet. Heel soms met de lunch nog wel eens
Maar vraag mij af of het effect heeft als het daadwerkelijk bevestigd is van het hypotrichosis simplex??
Bij mij was gezegd dat ik Alopecia Androgenetica heb (dit is ook erfelijk) ik heb het opgezocht hypotrichosis simplex dit komt al voor bij zeer jonge leeftijd en is ook erfelijk.

Alopecia zo word haaruitval genoemd is een auto-immuumziekte dat geldt ook voor hypotrichosis simplex het immuumsysteem begint in je darmen gluten zijn een stoorzender in je darmen die ook haaruitval kunnen triggeren (een gezonde darmflora begint in je darmen) als deze verstoort is dan kun je klachten ontwikkelen.....meeste artsen denken hier niet aan dat is gewoon jammer je zult ook merken dat je je er ook nog veel beter door gaat voelen.

Ik wist dit ook niet (over het probleem met de gluten) maar als je de foto's hebt bekeken dan kun je zien dat het haar weer aan het terugkeren is ik hoop dat je het vol kunt houden want het is absoluut de moeite waard om je aan het programma te houden ik ben een heel blij mens nu ik eindelijk weer haargroei terug krijg.

Nog een tip maak net zoals ik heb gedaan elke week een foto (ik maak deze met mijn telefoon gemaakt) van je haar want dan kun je de vooruitgang zien anders denk je misschien er gebeurt helemaal niks foto's zeggen meer dan je met het blote oog soms kunt zien (vooral in het begin) ik had na anderhalve maand al de eerste haartjes in het vizier.

Ben benieuwd hoe het gaat laat af en toe wat van je horen.
Trouwens wel slecht dat jullie niks meer van de arts hebben gehoord......Jammer.

P.S. zoals ik eerder heb vermeld moet je absoluut in het eerste jaar helemaal gluten nuttigen dus geen brood, pasta, rijst, crackers, koekjes e.d. je darmen moeten eerst schoon worden en vrij van de gluten na een jaar kun je af en toe weer eens wat brood gaan eten dan het liefst speltbrood maar verder producten met gluten beperken.

Je moet ook het filmpje van Ralph Moorman over gluten op youtube gaan bekijken die verteld hier uitgebreid over en het immuumsysteem is erg interessant echt doen hoor.

Groetjes Lisa

Laatst gewijzigd door kever691; 21 november 2014 om 22:05
kever691 is offline   Met citaat reageren