Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2008, 18:58   #7
TinneV
HaarWeb lid
 
TinneV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennis00 Bekijk bericht
Hebben we nu Alopecia Universalis? Er is kans dat dat gewoon over gaat na enkele jaren? Of is dat alleen bij Areata?

Ik merk dat ik allemaal blonde donshaartjes heb trouwens, op plekken waar haal is uitgevallen, terwijl ik zelf donkerbruin haar heb van mezelf.
kan AU ook overgaan? als het ook buiten je hoofd om gedeeltelijk kaal wordt en/of is verminderd?
Eej!

Ik denk niet dat AU overgaat. Het kan wel zijn dat gewoon alles weer dichtgroeit en je er jaren geen last meer van hebt of het misschien nooit meer terugkomt. De kans dat het terugkomt is er altijd, hebben ze mij toch verteld.

Het is normaal dat in het begin de haartjes wit/blond zijn. Maar dit wordt allemaal weer bruin. Ik heb ook donkerbruin haar van mezelf, maar in het begin zien de haartjes wit (tot ze een paar milimeter lang zijn en dan vanzelf verkleuren!)

Groetjes,
Tinne



Nog even wat info over alopecia areata/universalis/totalis:

Alopecia areata, totalis of universalis?

Op welke plaatsen de alopecia areata zal toeslaan is vooraf niet te bepalen. Hoe omvangrijk de haaruitval zal zijn evenmin. Om de verschillende mate van ernst te benoemen spreekt men - naast alopecia areata - ook wel van alopecia totalis en alopecia universalis.
Men spreekt van alopecia areata als er kale plekken op de hoofdhuid zichtbaar zijn. Als al het haar op het hoofd is uitgevallen, inclusief het gelaatshaar zoals wimpers, wenkbrauwen, snor en baard, spreekt men van alopecia totalis. Alopecia universalis is de uitdrukking voor een alopecia areata die al het lichaamshaar heeft doen verdwijnen, inclusief borsthaar, okselhaar, schaamhaar etc.
Voor alle duidelijkheid: het gaat in deze gevallen steeds om alopecia areata. De toevoegingen "totalis" en "universalis" duiden dus niet op een andere aandoening, maar geven uitdrukking aan de ernst van het beloop.
(BRON: http://www.aapv.nl/aa_index.html#totalis )

Laatst gewijzigd door TinneV; 19 augustus 2008 om 19:01
TinneV is offline   Met citaat reageren