Los bericht bekijken
Oud 6 februari 2008, 16:18   #15
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babsje Bekijk bericht
Hallo,

Nieuwe hier, en heb wel wat rondgesnuffeld, maar kom niet echt een soortgelijk onderwerp tegen?

Enniewee,

Aan de hand is het volgende:

Ik ben altijd al allergie gevoelig geweest, vaak periodes van huidproblemen, bijzondere huidziekten en dan weer tijden niets. de laatste jaren si mijn hoofdhuid een ramp. Ik heb geen idee wanneer het begonnen is. In eerste instantie leek het op roos, gele dikke schilfers, maar behandelen met ant-roosproducten maakten het hopeloos. Nu is het over gegaan in een algehele gespannen hoofdhuid, het lijkt soms wel perkament, alsof het kan scheuren. Het doet pijn, steekt, jeukt als een bezetene.

Het zijn niet echt schilfers, het is als ik krab (niet doen ik weet het) een soort hele fijne schilfers, bijna poederachtig. Een laag over m'n hele hoofdhuid, met wel een aantal pleken waar het meer is (achter op m'n hoofd, kruin en zijkanten)

Ik heb al zoveel geprobeerd, toen ik eindelijk aan de beurt was bij de dermatoloog, waren alle klachten spontaan verdwenen, dat gebeurd dus wel vaker.

Ik weet dat het te maken heeft met o.a. stress en voedings/levenspatroon. Althans dat triggert het.

Heb net een nieuwe baan (zeer stressvolle baan) nieuwe relatie, nieuw huis (verhuisd) dus ik kon er de donder op zeggen dat het zou opspelen. Alleen, het gaat niet meer weg. Ik ben al geminderd met snoepen (suiker) en alcohol (drink graag een wijntje) melkproducten mijd ik. Ik heb het naar mijn zin op m'n baan, m'n nieuwe relatie is heerlijk en voel me echt happy.

Maar ik heb dus altijd een volle bos krullen gehad, mijn trots, er is niets meer mee te beginnen. Na het douchen kam ik mijn haar al niet meer, zachtjes met mijn vingers erdoor en mijn hele hand zit onder. Ik denk dat ik wat ik normaal in een week aan haren verloor, nu makkelijk op een dag haal. M'n haar is futloos, droog, slap en wordt steeds dunner.

Ik weet niet meer wat ik ermee aanmoet, woensdag weer naar de huisarts en wederom naar de dermatoloog. Psoriases is gevallen, maar ik weet niet of ik het daarmee eens ben.

Voor nu...waar moet ik mijn haar in hemelsnaam mee wassen?

Ik heb al eerder ketaconazol shampoos gehad, heb haarlotions gehad met corticosteroiden (locoid) antiroosshampoo verergert, heb Zarqa geprobeerd (dod zeezout shampoo) en heb nu huismerk van natuurwinkel (ook met dode zeezout)

En daarbij hoe houd ik mijn hoofdhuid een beetje spoepel? Ik denk dat een groot deel van de haaruitval veroorzaakt wordt door te droge huid, krabben, dus m'n huid moet vet (maar geventileerd) blijven.

Iemand enig idee?

Slik ook al supplementen van visolie, lijnzaadolie en haar&huid supplement van kruidvat.
Dermolin, zoals ook al door een ander aangegeven wordt is voor mij de prettigste shampoo, geen kleur/geurstoffen en geen zeep.
Ik zou er wel mee (terug)gaan naar een dermatoloog.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren