Los bericht bekijken
Oud 29 september 2008, 12:07   #40
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Tot mijn verbazing had ik afgelopen 2 douchebeurten een grote afname in het aantal haren dat tijdens het douchen in het putje viel/lag. De eerste keer ging ik met Denorex RX douchen. Dit resulteerde in bijna geen verloren haren. Toen ik daarna mijn haar ging afdrogen vielen er wel ongeveer 100 gezamelijk uit. Dit is voor mij een erg grote verbetering!

Mijn laatste douchebeurt heb ik met een neutrale shampoo en ketoconazol gedoucht. Dit resulteerde weer in bijna geen haren in het putje. Na het douchen en afdrogen kwamen er alleen wel super veel haren vrij. Dit waren er weer makkelijk 500-800. Ik ga dus even geen keto meer gebruiken aangezien het lijkt alsof dit mijn haar losweekt van mijn hoofd.

Wel heb ik nog steeds rare witte spikkeltjes over mijn hoofdhuid die ook behoorlijk stinken als je er aan ruikt. Ook plakken ze onder aan de haren (net een stukje boven de wortel). Zoals genoemd stinkt dit nogal en ik ben best wel benieuwd wat het nou kan zijn. Misschien kan het een symptoon zijn waardoor je kan herkennen wat het is.

Stinkt sebo~ exceem? Of psoriases of een andere soort schimmel/eczeem?
En talg zelf stinkt toch niet echt?
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren