Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2017, 12:04   #2
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Hoi Karin, welkom op Haarweb. Wat bedoel je precies met een haarnetje, bedoel je zo'n pruikenkapje van dikke pantystof? Dat lijkt me gedoe, als je haar toch al gemillimeterd is. Ik scheer mijn hoofd elke paar dagen en zal mijn ervaring graag met je delen

Bij een pasgeschoren bol is het opzetten van je pruik heel gemakkelijk, de pruik glijdt soepel over je huid. Dat is ook meteen het nadeel, hij zou kunnen verschuiven. Het valt best mee in de praktijk, maar het kan zo voelen. Sommige pruiken hebben een silicone stripje aan de binnenkant, dat is stroef en dan heb je dat niet.

Met stoppels van een dag of meer is het opzetten iets lastiger, maar gaat ook nog prima. De pruik zit dan lekker stabiel. Na drie dagen niet scheren heb ik echt een flinke stekel. Dan ontstaat er soms een rimpel in de cap van de pruik en die moet je dan even lostrekken zodat hij weer goed zit. Verder ook geen ramp hoor. Mijn voorkeur vanuit de pruik bezien heeft dus een stekelkapsel van twee of drie dagen. Maar pasgeschoren voelt ook goed en ik ben nog nooit een pruik verloren ;-)

Heb je hier iets aan? Ik hoop het!

Groetjes, Carla
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren