Discussie: wondjes krabben
Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2007, 09:38   #12
Mariekje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2006
Locatie: Randstad
Berichten: 20
Hallo allemaal,

Ik ben een tijd niet geweest, dus een hoop te lezen! In deze thread herken ik veel! Naast mijn wimpers uittrekken, zit ik ook veel aan mijn gezicht te pulken. Pukkeltjes moeten weg en als ik dénk dat er nog troep in zit, ga ik net zolang door totdat het er uit is of het zo gesloopt is dat er eigenlijk niets in kan zitten. Daarna komt er een korstje dat ik er steeds afpulk, totdat het heel langzaam geneest. Maar ondertussen loop ik met grote rode plekken in mijn gezicht.

De korstjes eet ik niet op, maar gooi ik weg. De beloning voor mij is te zoeken naar dat stadium waarbij het korstje of velletje heel makkelijk loslaat en er een mooi roze plekje onder vandaan komt. Maar ja, dan moet het plekje juist eerst een poosje rust gehad hebben om een beetje te genezen en daar zit nu inderdaad de crux.

Ook op mijn hoofdhuid zit ik vaak te krabben (ik trek geen hoofdhaar, alleen wimpers) en als ik een plekje op mijn rug heb, kan ik daar ook vrij lang aan peuteren. Nu gaat het met mijn gezicht redelijk. Nog 1 klein plekje en een paar rode vlekjes waar ooit iets zat en die langzaam aan het verdwijnen zijn.

Het hangt allemaal heel erg met elkaar samen volgens mij. Ik heb ook een boek voor TTM-ers ('Help for hair pullers' van Nancy Keuthen en anderen). Daarin staat dat TTM-ers ook vaak aan het hoofd en/of gezicht krabben.

Overigens was ik laatst bij de tandarts en die zei tegen mij: "Oh, jij hebt een nare gewoonte, je bijt op je wangen". En inderdaad, ergens wist ik dat wel, maar nu ik er op let doe ik ook dat vrij vaak. Wat een ellende allemaal! Al begin ik heel langzaamaan wat invloed te merken van de therapie die ik volg, die heeft eigenlijk effect op al deze tics, want de aandrang heeft dezelfde oorsprong, denk ik.

Nou, ik hoop dat voor iedereen er een maatregel is die helpt bij het minderen of stoppen! Ik heb geen pasklare oplossingen, behalve dat het mij weleens helpt om mijn nagels heel kort te knippen, maar dat neemt de aandrang nog niet weg.

Mariekje
Mariekje is offline   Met citaat reageren