Discussie: Hennepzaad
Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2011, 17:17   #26
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 125
Hennep kent vele rassen en daarom is de benaming hennep in de volksmond ietwat misplaats. Als in de media word gesproken over hennep vandaag de dag word dit aangeduid met kwekerijen die door particulieren zijn geïnstalleerd voor financiele winsten, met name de softdrugs-scene is hier van toepassing.

"hennep" is niks meer en niks minder een plant die enkel voor consumptie geschikt is zoals van het zaad of anders verwerkt voedsel bijvoorbeeld een vervanger van soya. Hier werden vroeger de vezels van gewonnen om bijvoorbeeld touw en kleren van te maken en andere producten.

"hennep" in algemene zin kent vele rassen, de rassen die werden gebruikt om te verbouwen op het land voor de vezels waren de rassen die niet geschikt zijn voor consumptie om er stoned of high van te worden. Of in ieder geval dat de werkzame stof waar men high van word "THC" in zo lage concentratie aanwezig was dat dit verwaarloosbaar was. Je zou dus bij wijze van spreken hele bossen weg moeten roken om er stoned van te worden.

De hoofdrassen die bedoeld worden die voor de genotsconsumtie geschikt zijn, zijn over het algemeen de Cannabis Indica en de Cannabis Sativa. Deze 2 hoofdrassen worden gebruikt om genetica te verfijnen en/of bepaalde eigenschappen in een bepaalde plant dominant te maken. Ze worden ingekruisd door liefhebbers/breeders.

Voor zover ik weet zijn alle zaden die afkomstig zijn van welk ras dan ook geschikt voor consumtie omdat de THC zich pas gaat vormen in de bloeiperiode van de plant, de hoogste concentraties THC bevinden zich in de bloemen van de plant.

-----------------------------------------------------------------------

Zo even in mijn eigen woorden uitgelegd te hebben wat het een beetje is.
De meeste mensen die een vogel als huisdier hebben weten ook vaak niet dat er hennepzaden in het voer zitten wat ze het beestje geven.

Ik snap ook niet waarom een plant het moet ontgelden voor de wet, ik snap wel dat mensen niet zomaar kunnen gaan kweken op hun zoldertje want dit lijd vaak tot bandgevaarlijke situaties omdat ze vaak niet weten waar ze mee bezig zijn.

Groetjes.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren