Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2018, 19:45   #23
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koekepeer Bekijk bericht
Ik zou een poosje stoppen met alle medicatie voor de zekerheid.
Het zal je misschien wat haren kosten maar het is het risico niet waard.
Mocht er wat zijn met het kindje zal je je altijd blijven afvragen of het door de medicatie komt. Terwijl dat natuurlijk niet zo hoeft te zijn.
Verstandig advies, maar dan wel consequent zijn. Bijvoorbeeld ook als man geen alcohol drinken in de maanden dat je probeert een kind te verwekken. Idem dito voor roken. Daarnaast, voldoende vitamine C en zink zijn erg belangrijk, dus genoeg verse groenten eten. Voldoende sporten; overgewicht is sowieso slecht voor de zaadkwaliteit.
Let wel, dit zijn allemaal factoren die wetenschappelijk bewezen van belang zijn voor de zaadkwaliteit en het ongeboren kind, in tegenstelling tot fina (of duta, maar volgens mij is dat uberhaupt nooit onderzocht), waarvan nooit een negatief effect bewezen is.

Kortom, als je in de maanden dat jij en je vrouw proberen te verwekken echt leeft als een monnik, is het logisch dat je fina ook even achter slot en grendel stopt. Maar als ik om me heen kijk doen de meeste mannen (althans degene die ik ken) dat niet, met bijvoorbeeld alcohol. De dubbele standaard t.o.v. fina snap ik dan ook niet helemaal.

Laatst gewijzigd door minten; 13 oktober 2018 om 19:49
minten is offline   Met citaat reageren