Los bericht bekijken
Oud 14 november 2018, 09:31   #112
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Wolvin, hoe bevalt je haarwerk? Went het al wat?
Is geen makkelijke stap om te nemen he? Gaat altijd wel een periode over heen voor je die stap kunt maken.

En Marianne, hoe bevalt het jou?
Je bent als ik het goed heb geweest voor je haarwerk, ik hoop zo dat dit veel soepeler is verlopen dan toen met je haarstukje....

Mijn haarwerk hoop ik in december of januari te krijgen. Het gaat mij een rib uit mijn lijf kosten. Nadat het haarverlies even minder werd kreeg ik wel twijfels, maar nu ik van de week zag dat er rechts bij de inham de haargrens wel heel ver is verschoven, weet ik dat het ondanks de kosten, wel de juiste beslissing is geweest.

Ik ben vorige week vrijdag weer bij de dermatoloog geweest. En wat is dat toch een geweldige man! Ik kan hem iedereen met haarproblemen aanraden, want hij neemt de tijd en is heel eerlijk. Ook schuift hij het probleem niet af met 'het valt wel mee'. Hij weet hoe hij met patienten om moet gaan. Petje af!

Na een poos gepraat te hebben wilde hij de Areata plek zien, welke ik de afgelopen weken had behandeld met een emulsie. Wat ik al vermoedde, het heeft niks gedaan, dus ik mag er mee stoppen.
Het feit dat het momenteel af en aan gaat vind hij toch niet helemaal kloppen, het is overduidelijk chronische haaruitval zonder aanwijsbare oorzaak.
Maar.... hij gaf ook aan dat hij iets over het hoofd kan zien. Hij heeft niet alle middelen en hij stelde een second opinion voor bij een haarkliniek in Boxmeer.
Dit om er alles uit te halen wat er in zit om er achter te komen waar dit vandaan komt.
Momenteel is er echt geen peil op te trekken. Zo heb ik een dag nauwelijks uitval, zo na het douchen weer gelijk 100 haren. En ja, dat is voor mij weinig. Maar voor medische begrippen is het al te veel, want die 100 haren zijn er dan in een tijd van zeg een half uur uit gevallen.

Maar een arts die zelf een second opinion voorstelt... Respect.
Hij wil mij wel onder controle houden, juist voor de areata. Hij kan geen garantie geven dat dit zich verder zal ontwikkelen, maar goed, dat hoeft ook niet.

Samen hebben we nog wel de haaruitval van 2 jaar geleden besproken. Hoogstwaarschijnlijk zijn toen niet de juiste onderzoeken gedaan, is daar verzuimd in het zoeken naar een goede diagnose. Als dat wel was gedaan had ik er nu misschien heel anders voor gestaan.
Maar dat is achteraf, ik moet het doen met nu.

Die second opinion, ik ga er over nadenken. Ik hoef maar te bellen en hij regelt een brief voor mij. Maar het is echt een hele reis,ik woon in de kop van NH, Boxtel is tegen de duitse grens...

Laatst gewijzigd door mexicang; 14 november 2018 om 19:55 Reden: verkeerde plaatsnaam
mexicang is offline   Met citaat reageren