Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2015, 22:24   #960
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edwin72 Bekijk bericht
Yep. Gooi er elke dag even de tondeuse over (standje 1= 0,5 mm), meestal net voordat ik onder douche spring. 1-2 minuten werk, echt niet meer. Daarna nog even wat headlube erover (laatste keer van BCN gekregen -of even vragen) en we zijn weer helemaal klaar voor de dag. Veel minder werk dan vroeger haren kammen toen het al uitgedund raakt, was ik vele minuten aan het kammen en fixeren met gel om het minder te laten opvallen

En krijg vooral positieve feedback op gemillimeterde look en dat helpt bij gewenning.

Moet zeggen bij mij vervaagd het niet veel. Bij tweede sessie hebben ze dan ook lichtere tint dan 1e sessie gebruikt. Bij de meesten gebruiken ze juist een donkerdere tint in 2de sessie omdat het veel is vervaagd. Wel zijn de pigmenten kleiner geworden, waardoor het visueel wel wat lichter is geworden (meer hoofdhuid). Maar het sluit precies aan op mijn haarkleur van mijn zijkanten.

Wanneer heb jij tweede sessie? Je zult merken dat dan alles goed komt. Maakte me na de 1e sessie ook wat zorgen over bvb de pigmentpunten die ik maar overduidelijk zag in de spiegel. Gelukkig niemand anders. Als ze in de tweede sessie verdichten valt dat ineens veel minder op, en maakt het de MHP veel meer af.

Nu de zon mijn gezicht kleurt, wordt de MHP ook donkerder door een ander contrast. MHP natuurlijk niet direct in zonlicht. Petje op of goede zonnecrème gebruiken.
Hoi Edwin72:

Ik ben over 2.5 week weer aan de beurt voor mijn tweede behandeling.
Ik vind het er bij me nu al prima uitzien, alleen de kleur mag inderdaad iets donkerder. daarbij is mijn litteken nog een beetje zichtbaar.

Ik ben nu al tevreden en het kan alleen nog maar beter worden.

Ik heb wel besloten om zeker deze zomer totaal niet met mijn hoofd in de zon te gaan zitten, behalve dan met een petje. Smeren wil ik deze zomer bewust niet doen.

Ik wil eerst een tijdje geen zon op mijn hoofd zien, want je kunt wel gaan smeren, maar toch denk ik dat ondanks de creme, de pigmenten sneller gaan vervagen. het is maar een onderbuikgevoel van me.
Ik ben van nature ook blond, dan zie je zoiezo minder pigmentatie dan bij mensen met donkere haren en huid. Laat de zon voor deze zomer dan maar lekker zitten. Volgend jaar zomer probeer ik misschien wat te gaan smeren als de zon schijnt. Ik ben nu toch te bang dat het mis kan gaan en ik vind dit belangrijker dan een kleurtje op het hoofd.

Goed om te lezen dat je er tevreden mee bent!

Ik heb van niemand commentaar gekregen alleen een enkele zei dat het me goed stond, zo'n kort kapsel

Laatst gewijzigd door Pamo1972; 29 juni 2015 om 22:27
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren