Discussie: extreme haaruitval
Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2016, 09:57   #5
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Hoi Radeloosje,

Het haaruitval kan inderdaad diffuus zijn, dat is bij mij het geval.
Stressgerelateerde haaruitval is zover ik weet bijna altijd diffuus, het zal mij trouwens niks verbazen als jij ook Telogeen Effluvium hebt… helaas!

Wat ik lastig vind, wat haarwerk betreft, wanneer beslis ik om dit daadwerkelijk te nemen? Want, er komt ook nog eens een levertijd overheen.
Nu ga ik eind juli op vakantie, maar zwemmen ga ik niet doen, tenminste, niet met mijn haren in het water! Want zodra het nat is valt het helemaal uit…
Gelukkig heb ik een pet/hoed die in het water kan, dus dan zet ik die maar op en blijf ik boven water ipv onder water.

Radeloosje, ook ik ken niemand in mijn familie die dit zo extreem heeft gehad. Maar wel dat mijn vader bovenop kalend is en mijn moeder haar haren ook dunner zijn , maar goed, zij zijn 70+, dus dat mag dan he?
Ik ben 44, jij nota bene 27! Veel te jong.

Het vervelendste vind ik, het houdt mij de hele tijd bezig…
Omdat ik mijn haar altijd steil droeg, werd mijn haar geknipt op steil haar. Maar nu krult het dus en is het model gewoon compleet anders, persoonlijk vind ik het helemaal niks. Dus heb ik voor het weekend een afspraak gemaakt bij de kapper…. Ook zoiets, normaal heerlijk, maar nu… Ik was het thuis zelf, maar alleen al dat ze er met een kam doorheen moet vind ik helemaal niks. Gelukkig heb ik een begripvolle kapster, maar ik wil gewoon even een lekker model erin. Als dat al nut heeft, want hoe lang blijft dat goed als het uit blijft vallen?
Maar ik ben nu eenmaal ijdel en dit geeft gewoon een onaangenaam gevoel en ik denk ook steeds 'wat zullen anderen er wel niet van vinden?'

Zit er bij jou wel enige verbetering in? Want het duurt al lang he?
Bij mij is het sinds april dan dat het heel heftig is, hoe lang daarvoor weet ik niet, was er wel al, alleen niet zo heftig als nu.

Vang jij de uitgevallen haren op? Ik namelijk wel. En ik tel ze ook, zodat ik het voor mijzelf kan bijhouden of er enige verbetering in zit. Ook handig voor de huisarts/dermatoloog
mexicang is offline   Met citaat reageren