Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2019, 21:04   #1
danielven222
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2019
Berichten: 2
Geslacht:
Dutasteride dosering??

Hallo allemaal,

Via mijn dermatoloog (intermedica) is mij aangeraden 0.15 mg dagelijks dutasteride te gaan gebruiken. Ik gebuik al een aantal jaren 1mg finasteride wat eerst goed werkte, maar nu langzaam is uitgewerkt (haaruitval is sinds een jaar sterk gegroeid en ik ga zichtbaar hard achteruit).

De 0.15mg dosering wordt aangeraden omdat het afdoende is tegen haaruitval en de kans op bijwerkingen en effect op de prostaat vermindert vergeleken met de 0.5mg variant die voor prostaatproblemen wordt voorgeschreven. De 0.15 mg dosering kan alleen in een speciale bereidingsapotheek gemaakt worden en is erg prijzig (ruim de 50 eu per maand).

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die 2x per week een 0.5mg Avodart tablet gebruiken? Dit zou neerkomen op dezelfde hoeveelheid van ongeveer 0.15mg dagelijks en gezien de lange halfwaardetijd van dutasteride (blijft lang in het lichaam), lijkt het me plausibel dat dit hetzelfde effect moet hebben. Ik heb het met apothekers overlegd en niemand heef echter de informatie erover en durft er iets over te zeggen.

Is er iemand die weet of dit inderdaad even effectief is en geen nadelen heeft? Ofwel, is er iemand die weet of het 2x wekelijks innemen van een hogere dosering zorgt voor te grote pieken en dalen in de bloedwaarden van duta en daardoor niet aan te raden is?

Hoor graag jullie ideeen
danielven222 is offline   Met citaat reageren