Los bericht bekijken
Oud 18 augustus 2008, 00:05   #8
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
De kwaal is heel herkenbaar voor mij. Vette hoofdhuid, witte (talg)bolletjes onder aan de haar en op de hoofdhuid, licht rode hoofdhuid, jeuk en haaruitval.
Met deze klacht ben ik zowel naar de huisarts als de dermatoloog geweest. De huisarts vermoedde dat het seborroisch eczeem is en de dermatoloog vond dat ik moest accepteren dat ik kaal word en verder niet moest zeuren (en dat terwijl er niemand in mijn familie kaal is).
De middeltjes die ik geprobeerd heb zijn: Topicorte, Ketoconazol, Resdan, olijfolie, zeezout, Selsun en Stieproxal. Maar het heeft helaas allemaal niet geholpen. Mijn hoofdhuid blijft erg gevoelig en geirriteerd, waardoor het haar blijft uitvallen.
Dus mocht iemand weten wat deze kwaal is of advies hebben, dan is dat zeer welkom.
Probeer sowieso finasteride. Baat het niet dan schaadt het niet. De bijwerkingen die je eventueel kan krijgen stoppen weer als je stopt met finasteride dus opzich hoef je je nergens zorgen voor te maken.

Veel mensen hebben er profijt van dus ik zou dat zeker proberen als ik jou was, ipv accepteren dat je kaal wordt, er niks aandoen heeft ook geen zin want dan wordt je idd gewoon kaal!
Pelle is offline   Met citaat reageren