Los bericht bekijken
Oud 24 september 2010, 14:07   #11
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
ik verwachte dokter de ruiter maar kreeg toch weer dokter baerveldt( deze zou het komende jaar niet aanwezig zijn werd mij verteld)afijn lang gesprek en hij nam alle tijd.
Hij zier bij mij een vermindering van mijn haardichtheid, normaal zie je op een vierkante centimeter 15 haren zitten bij mij zo.n 6 zeg maar.
Mijn haren zitten in een versnelde haarcyclus waardoor mijn haren steeds minder worden en vandaar die dunbehaarde plekken, ook veel dunnere haren dit komt van finasteride.
Conditie van mijn haren was flink achteruit gegaan voelde droog en broos aan.
Verteld dat ik mijn 4 maanden voor het laatst had geverfd,
vroeger blondeerde ik mijn haar om de 2 maanden en toen zag en voelde mijn haren stukken beter aan, nu doe ik er eigenlijk niks meer aan en ziet het eruit als stro...vreemd.
Gevraagd of ik niet mag stoppen met de fina aangezien ik zelf er niet veel van merk dat het werkt haren vallen nog steeds met een raptempo uit.
Hij stelde voor een haaronderzoek te doen waarbij 50 haren uit mijn hoofd worden getrokken en onderzocht worden onder een microscoop om te zien in welke fase ze zitten.
Dit gaat dokter van zanten doen en zij beld mij voor een afspraak ook is het misschien mogelijk een soort van haarstukjes erin te laten zetten van het duurder soort die niet schadelijk blijken te zijn voor je eigen haar.
Omdat hij dit zo zei het duurdere soort lijkt mij het dat ik dit zelf moet betalen,
kan ik dit niet via mijn zorgverzekering doen? of kun je daar alleen terecht voor volledige pruiken( ben dit weer vergeten te vragen).
Hij zegt wel ergere gevallen te hebben gezien en mijn haarsituatie ziet er niet uit als AA of AGA.
Nou in ieder geval weet ik nu iets meer dat het dat niet is, bij mij gaat alles in een versnelde fase waardoor dit komt kan hij mij ook niet vertellen,
ook heeft hij overlegd met een proffesor die ik meerder verschillende kamertjes zag in en uit lopen hij heeft bij mij even gekeken, hij stelde voor een onderzoekje te doen in welke fase mijn haren bevinden.
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met haarstukjes bij de zorgverzekeraar vgz??
Ik houd jullie op de hoogte
chantal32 is offline   Met citaat reageren