Los bericht bekijken
Oud 9 november 2016, 17:17   #29
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irina60 Bekijk bericht
De dermatoloog die naar stress als oorzaak van haaruitval verwijst heeft gelijk. De redenen voor het verlies van het haar zitten niet per se op het hoofd en kunnen niet altijd met dermatologische middelen gehoplen worden. Het bestrijden van haar problemen is complex process- je haar zit naast je hersenen en is direct met je centrale zeniewstelsel verbonden. En dan zeggen dan de stress niet de oorzaak is is het negeren van de harde feiten over het haar.
Je reageerde op een bericht dat ik had geschreven met het hierboven staande antwoord. Ik heb ook gelezen dat AA getriggerd kan worden door stress of kan worden verergerd. Maar TS heeft geen AA naar mijn weten, en er bestaan meer oorzaken die haaruitval kunnen veroorzaken. De reden dat ik schreef dat mijn dermatoloog mij serieus neemt, en het gelukkig niet aan stress wijt, is omdat stress bij mij NIET de oorzaak is. Of dit bij Topic Starter het geval is weet ik natuurlijk niet, maar het is wel heel makkelijk als een arts zegt niets te zien, en het afdoet aan stress zonder veel verder onderzoek, en ik kreeg het idee dat ze dat zelf ook vond, vandaar mijn reactie.
Gelukkig om te zien dat er nu wel onderzoek wordt gedaan, maar is voornamelijk te danken aan Star zelf die het er niet bij laat zitten.

Jammer Star dat hier niets uit is gekomen. Het weer kan inderdaad ook invloed hebben op de huid, en bij kouder weer verergering ontstaan. Persoonlijk vind ik het koudere weer echter prettiger dan dat broeierige zomerweer

Laatst gewijzigd door Effie; 9 november 2016 om 17:27 Reden: aanvulling
Effie is offline   Met citaat reageren