Los bericht bekijken
Oud 21 september 2005, 13:47   #82
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Thumbs up Goede ideeën Pizzapoes!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Tiuri, Het haarwoordenboekje is verworden tot een encyclopedie. Moeten we niet een light versie maken of zoals we eerder bedacht hadden een aantal standaard regimes, bv een 'natuurlijk', een uitgebreid en een goedkoop regime.
Hoi Pizzacat!

Inderdaad is het haarwoordenboekje een heus naslagwerk geworden, maar dat was vanaf het begin af aan al de insteek Dus het is opzich niet zo dat het z'n doel voorbij is geschoten ofzo.

Ik vind het ontwikkelen van een "light"-versie van het HWBje geen slecht idee! Maar ik zie wel een nadeel: dat ik dan TWEE documenten heb om bij te werken.
Ik zag zelf ook dat het HWBje wel heel erg uitgebreid werd, wat ten koste kan gaan van de overzichtelijkheid (vooral voor newbies). Ik heb geprobeerd dit probleem enigszins op te lossen door de symbooltjes en toe te voegen aan de essentiële termen in het Haarwoordenboekje, zodat newbies toch snel kunnen zien waar het vooral om draait in de haarwereld. Ik heb echter geen idee of dit wel werkt, o.a. ook omdat er relatief weinig feedback wordt gegeven. Misschien zouden we eens een enquete moeten houden ofzo.

Dan het standaard-regimen-idee. Dat is ook zeker een goed plan. Overigens zie ik wel wat haken en ogen. Ten eerste is een regimen natuurlijk erg persoonlijk, en ten tweede moeten we wel oppassen dat het aanraden van een bepaald regimen niet gaat botsen met het objectiviteitsprincipe van dit forum. Maar als het goed gebeurt kan het zeker erg nuttig zijn!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 31 augustus 2007 om 02:16
Tiuri is offline   Met citaat reageren