Los bericht bekijken
Oud 14 september 2019, 15:29   #307
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mexicang Bekijk bericht
Zo, ben ik weer.

En wat was het heerlijk dat het eindelijk weer eens regende en ik dus lekker met mijn capuchon op kon fietsen! Temperatuur wat naar beneden, heerlijk!

Eigenlijk is het jammer dat haarwerk of aanvulling nog taboe is.
Cosmetische ingrepen zijn niet meer weg te denken uit ons beeld, borstvergroting of verkleiningen, neuscorrecties, facelifts, botox of ander soort spuiten, haar verven, krullen enz. Dat kan allemaal en wordt nagenoeg normaal gevonden.
Haaraanvulling is ook een cosmetische 'ingreep'. Want uiteindelijk komt het neer op het vergroten van het zelfvertrouwen en het zelfbeeld.

Maar wat jij ook zegt,ik denk ook dat het een kwestie van jaren is en dan wordt dit hopelijk ook 'normaal' gevonden.

Mijn beide collega's hebben ook dun(ner wordend) haar, waarvan een collega inmiddels heeft gekozen voor een korte coupe, wat geweldig staat!
Bij de ander zie je echt de hoofdhuid er steeds meer doorheen komen, waar zij ook echt van baalt trouwens.
Begrijpelijk, want het is ook echt helemaal niet leuk als dit je overkomt.
Alleen als je het zelf ervaart weet je wat het is. En geen enkele vrouw wil haar haren verliezen of dunner zien worden.
Ik weet, bij het ouder worden kan dit er bij horen, maar dan hoeven we het nog niet te accepteren.

Ik vind accepteren sowieso een lastig woord. hoezo accepteren? Wie beslist dat? En waarom zou je jezelf er beter door voelen? Feit blijft dat het er is.

Daarom tel ik stug door hoor, dat is voor mij gewoon prettiger,omdat ik dan inderdaad de controle heb om te zien hoe het gaat.

Ik heb inmiddels die candilocks vitamines, het scheelt mij een hoop slik werk ;-), want hier zit veel in wat ik anders apart nam.
Behalve dan de GLA&EPA, maar dat is niet zo erg.
Ik nam er daar 2 van, maar kreeg behoorlijk last van gasvorming.... Weet niet of het daar mee te maken had, maar slik er nu 1 per dag.
En eet wat minder vlees, maar ja, dan moet ik dat weer aanvullen he?

Bij mij zijn de schilfers ook nog niet weg.... Blijft toch maar komen, ondanks de appelazijn. Maar we zijn er ook nog niet zo heel lang mee bezig natuurlijk, dus dat moet ik wel even zien vol te houden.

Inderdaad....van alles wat wij inmiddels hebben aangeschaft, hadden we een leuke reis kunnen maken... Daar sta ik maar niet te veel bij stil.
Inmiddels is de herfst wel begonnen en is het afwachten wat er bij mij gaat gebeuren.
Ik probeer wel wat rustiger te leven, maar ik hou dit altijd maar een paar dagen vol en dan ga ik weer helemaal los. Vooral op mijn werk kan ik het allemaal niet goed doseren. Maar ik moet dat echt doen en ook duidelijker worden naar mijn collega, anders doe ik rustig werk in een dag wat een ander in 2 of 3 dagen doet... en dat kan gewoon niet goed gaan. Op de lange duur krijg ik de bal dan echt terug gekaatst.

Vrijdag bij de kapper geweest, toen moest ik het zaterdag echt wassen. Nu dus uit mijn ritme, want ik was namelijk altijd op woensdag ivm werken donderdag en vrijdag... Dus of ik was een x 2 dagen achter elkaar, of een x om de 2 dagen... Dillema's dillema's ..., blijft altijd lastig.
Komt ook omdat ik gewoon echt 2, max 3 keer in de week wil wassen, puur omdat dit gewoon beter is.

Zo, ik ga eten maken. Staat het alvast klaar. Dochter heeft sport en dan zijn we 17:45 thuis. Daarna koken leverde mij teveel stress op, dus vorige week in de ochtend gekookt en dat gaf veel meer rust.
Maar ja, ik heb altijd leuke ideeen en plannen, maar heb altijd veel moeite om dit allemaal te continueren....
Hoi,

Het is nu weer warmer, maar volgende week gaan we weer zakken.

Ja, dat vind ik ook jammer want ik denk dat daardoor veel mensen door blijven tobben omdat mensen om je heen al snel zeggen dat alles wel meevalt of dat je bent zoals je bent. En dat zeggen dan mensen die wel hun haren verven, ooglidcorrecties hebben gedaan etc. dus dat is dan blijkbaar anders. Een goede vriend van mij zei een keer, het valt echt wel mee, maar het gaat erom waar jij je goed bij voelt. En als je je hier niet prettig meer bij voelt dan zou ik een haarwerk nemen. Kijk, daar heb ik wat aan, want daar gaat het ook om, ik voelde me er niet happy mee en de ene zal er geen moeite mee hebben of in mindere mate, maar ik had er wel moeite mee.

Acceptatie is inderdaad een lastig begrip en vind ik eigenlijk alleen van toepassing op zaken die onomkeerbaar zijn. Neemt niet weg dat ik jaloers kan zijn op mensen die het leven nemen zoals het komt, altijd positief zijn. Ik heb dat gewoon niet in me. Ik moor overal tegenaan.

Ik blijf ook mijn supplementen slikken, zonder gasvorming overigens : -) maar ik eet eigenlijk gezond en niet eenzijdig, behalve vis dan en daar zit heel veel in. Maar goed, baadt het niet schaden doet het ook niet en als ik maar denk dat het kan helpen dan doe ik dat.

Mijn hoofdhuid knapt wel op, vooral de kleur, het rode is echt veel minder, jeuk heb ik nauwelijks mee en schilfers is minder dus ik ga gewoon door. Uitval is er ook nog maar niet heel schokkend momenteel. Haren blijven wel heel dun qua diameter.

Ja , doseren is het sleutelwoord. Ik moet mezelf dat ook opleggen want van nature heb ik dat helemaal niet en dat breekt inderdaad op. Doe wat leuks wat ontspanning geeft zeggen ze dan maar dat bestaat niet bij mij. Want ook daarin heb ik weer geen rem, in elke hobby draaf ik door.

Ik was ook 2 a 3 keer in de week, omdat je hoofdhuid dan meer rust krijgt. Maar dat het mij rust geeft kan ik niet echt zeggen. En zo ben ik altijd in strijd met alles, dus hoezo stress

In de avond heb ik ook allerlei leuke plannen en pak ik van alles onder handen en dan moet ik opletten dat ik niet teveel aanpak omdat ik dan weer helemaal gestresst de nacht inga.
Janneke100 is offline   Met citaat reageren