Los bericht bekijken
Oud 3 juni 2020, 23:28   #4
finale
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudloper Bekijk bericht
Natuurlijk ben ik opzoek naar de verhalen van andere mensen; want daar zal ik het immers mee moeten doen. Helaas is kaalheid of medicijngebruik daarin niet iets waar openlijk over wordt gepraat in m'n omgeving laat staan dat mannen hier er medicatie voor gebruiken.
Natuurlijk wil ik het "risico voor mijzelf goedpraten", dat lijkt me toch heel logisch?
Ik probeer op de hoogte te raken van de risico's zodat m'n afweging zo goed mogelijk uit de verf komt.



Ik denk dat je de term 'indianenverhalen' een beetje emotioneel interpreteert; het is gewoon een term die ik van het internet geplukt heb. De verenigingen die zijn opgericht zijn niet op fabels gebaseerd en de problematiek bestaat echt. De vraag is hoe groot de kans hierop is en of het dus het risico waard is.
Jammer dat je zo intens reageert, ik ben op dit forum om het een en ander op te steken niemand om tegen schenen te trappen.
Misschien heb ik hier inderdaad onterecht wat scherp op gereageerd. Het is je volste recht om vragen te stellen en voor jezelf de afweging te maken. Door je vraagstelling leek je er al van uit te gaan dat de getuigenissen van mensen met PFS verzonnen of ingebeeld zijn. Je kan je ook afvragen hoe betrouwbaar de resultaten van de onderzoeken zijn waarop de kansberekening is gebaseerd. Wie heeft er het meeste baat bij om te liegen: de farma-industrie of de gebruiker van een geneesmiddel?

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ik na bijna 10 jaar stoppen nog steeds de bijwerkingen ervaar. Ik wou dat ik op dat risico gewezen was voor ik er aan begon. Om die reden kan ik het mezelf ook niet kwalijk nemen. Een ander zal je misschien vertellen geen bijwerkingen te hebben. Alleen is er (voor zover ik weet) geen manier om vooraf te weten wat je mag verwachten.

Toch kan ik nog steeds begrijpen dat je twijfelt, aangezien haaruitval ook behoorlijk deprimerend is. Een topical is wellicht iets veiliger, maar biedt geen garantie tegen PFS.

Hopelijk heb je hier meer aan dan aan mijn eerste reactie, die je nu hopelijk wat beter kan begrijpen.
finale is offline   Met citaat reageren