Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2020, 00:01   #14
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.255
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finale Bekijk bericht
Henk, mag ik vragen waarom jij er toen mee gestopt bent?
Het is alweer 17 jaar geleden, maar het aantal redenen. Verlaagde libido en ook minder harde erecties, soms pijn in de testikels en na 2 of 3 pilsjes maagpijn. Daarbij kwam dat ik weinig haar meer had om te behouden, het was een wanhoopspoging en ik hoopte op hergroei. Dat was er ook wel een beetje, met name de kruin, maar dat waren voornamelijk donshaartjes.
Iets meer dan een jaar duta gebruikt. Na het stoppen met duta waren de bijwerkingen verdwenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door finale Bekijk bericht

Wat je advies ivm de huisarts betreft: het probleem is dat die mensen met hun algemene medische kennis geen flauw idee hebben van de werking en gevaren van finasteride. Dat kan ook niet anders omdat (behalve sterke aanwijzingen en theorieën) de oorzaak of oplossing van PFS tot op vandaag niet gekend is.

Beter is het volgens mij om een doorverwijzing naar een ervaren endocrinoloog of androloog te vragen voor dat overleg. Die kan je beter informeren en de waarden van je hormonen vooraf in kaart brengen. Maar ook dan heb je geen garantie om aan (al dan niet blijvende) bijwerkingen te ontkomen.
Met je eens, misschien is dat nog beter.
Henk is offline   Met citaat reageren