Discussie: 2943 grafts PROHAIR
Los bericht bekijken
Oud 2 maart 2014, 12:53   #48
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arashi Bekijk bericht
Als je een heel goed donor hebt kan dat, maar dat is is zeer zeker geen gemiddelde. Hier de berekening:

1) Een gemiddeld donor heeft 70 grafts/cm2
2) Een natuurlijk ogend resultaat wordt vaak op 50 grafts/cm2 gesteld
3) Een gemiddeld donor is 200 cm groot

Kortom, een gemiddeld donor kan 20 grafts per cm2 opofferen, dat zijn dus 4000 grafts. Daarna gaat het donor onnatuurlijk dun ogen en dat is geen gezicht. Je ziet wel eens foto's van mensen die hier (soms zelfs ver) onder gaan, met het resultaat dat mensen eruitzien alsof ze een vreselijke ziekte hebben.

Overigens ben ik zelf een fel tegenstander van het tellen in grafts bij chirurgische oplossingen, aangezien het aantal haartjes veel belangrijker is. Als men een kleine boor gebruikt (zoals bij HASCI maar ook bij sommige andere klinieken) kan men veel meer grafts transplanteren en zo adverteren met hoge graft aantallen, terwijl in werkelijkheid veel minder haar wordt getransplanteerd. Zo is bekend dat HASCI ongeveer 1.3 haar/graft transplanteert. Je moet dus bijna 2x zo veel grafts nemen bij HASCI voor het zelfde resultaat. Het klinkt dan heel mooi als je 8000 grafts hebt gehad, maar dat komt dan overeen met 4000 natuurlijke grafts.

Echter, het resultaat van Hairculez is dicht, dit zijn vrij zeker 3000 grafts met zo'n 2.5 haartjes/graft. Met andere woorden, hij zal nog zo'n 1000 grafts over hebben voor later, tenzij hij een beter donor heeft dan 50% van de bevolking ... Dat hoeft geen probleem te zijn, als je goed reageert op medicatie of als je haaruitval heel langzaam verloopt. Zoals ik zei, ik denk dat je nog zo'n 6-8 jaar moet overbruggen voordat er een echte cure is.
Snap nu ook waarom sommige klinieken wat minder grafts opgeven dan andere klinieken!
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren