Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2007, 23:48   #73
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23 Bekijk bericht
Van boven ziet het er altijd rampzaliger uit dan van voren of opzij.

Die middelen kunnen voor stabilisatie of hergroei zorgen.
Stabilisatie kan ik nog mee leven, maar hergroei tot goede sterke haren daar geloof ik persoonlijk niet in. Als je internet afspeurt dan zul je wel gevallen zien waarbij dat wel het geval is, maar dat is maar zeldzaam.

En het blijft internet natuurlijk, dus wat kun je er van geloven.

Tuurlijk is het beter m het eerst met medicijnen op te lossen. Maar HET middel tegen haaruitval is er nog steeds niet.

In het geval van Nieuwhaar zou ik persoonlijk ook nog wachten met een ht. Hij heeft immers nog een mooie kop met haar voor zn leeftijd.

Mocht hij er toch voor kiezen dan moet hij goed beseffen dat ie met 1 behandeling niet klaar is, en over een paar jaar weer moet.

Nogmaals, dit zijn mijn meningen en ik ben ook geen expert.
Ik vind de toestand ook niet echt 'rampzalig'. Naar mijn mening moet Nieuwhaar nog goed overwegen wat ie wil/moet/kan doen. Het is een proces geweest van jaren om hier te komen, echt haast hoeft ie niet te hebben.

Een mega haartransplantatie lijkt me in ieder geval iets om even heel diep over na te denken.

Over de middelen, minoxidil en finasteride ... er wordt inderdaad wel hergroei gemeld. Zelf heb ik er duidelijk een gedekte kruin mee gekregen (die begon 5 jaar geleden flink uit te dunnen, nu niks van te zien) en een vollere haardos. Maar veel van dat effect komt -volgens mij- doordat beide middelen ingrijpen in het natuurlijke groeiritme van het haar. In plaats van pakweg 8% bevindt zich misschien maar 3% van de haren in rustfase. Effectief 5% meer haar dus. Dat lijkt niet veel, maar op een mensenhoofd praat je dan over duizenden haren extra.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren