Los bericht bekijken
Oud 8 maart 2019, 00:05   #3
Sjakie_c
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Minten,

Ik heb niet gezegd dat HWI dit als advies verstrekt of daar heel erg op hamert. Ik denk dat jij doelt op het feit dat ze je daarna wellicht nog een keer een HT kunnen verkopen. Ik denk niet dat dat er achter zit. Volgens mij mogen ze het wettelijk ook niet zo maar voorschrijven.

Na deze HT stopt het ook meteen voor mij, lukt het goed, dan ben ik heel blij, zo niet, dan stopt het daar. Ik ben nu voor de eerste keer helemaal kaal, staat eigenlijk nog niet eens zo gek. Ik heb een platte plek achter op mijn hoofd omdat ik als baby een voorkeurslighouding heb gehad en vroeger letten ze daar nog niet zo op. Daarom vond ik dat ik beter niet helemaal kaal kon gaan omdat het niet zo’n mooi rond bolletje zou worden. Ik kan natuurlijk altijd nog zeggen dat het geen platte plek is, maar dat die bult aan de andere kant juist mijn wiskundeknobbel is.

Finasteride en dutasteride zijn beide per toeval ontdekt om andere problemen (prostaat) op te lossen. Als bijwerking is men er achter gekomen dat het haargroei bevordert. Ik ben van mening dat dat onjuist gebruik van medicijnen is. Het heeft mogelijk ook effect op je vruchtbaarheid en hormoonspiegel. Ik vind het persoonlijk geen optie om dit te gebruiken; dan maar kaal. Mijn sterke persoonlijke mening, een mening die ik voor het contact met HWI al had. Vitamines aanvullend gebruiken vind ik een minder groot probleem. De producten staan er daarnaast om bekend dat ze in werking afnemen naar mate de tijd vordert en wanneer je er mee stopt dan valt het haar ook meteen uit. Ik vind het reorganiseren van je eigen haren (ik vergelijk het maar met het verplaatsen/herverdelen van wat boompjes in de tuin). Ik denk niet dat mijn vrouw het leuk zou vinden dat mijn lust verdwijnt door het gebruik van hormoonbeïnvloedende preparaten om een paar haartjes op mijn hoofd te redden.

Ze hebben op 1 dag inderdaad 4000 grafts geplaatst (4256 om precies te zijn). Je hoort wel eens hogere getallen, maar ik zou niet weten hoe. Ik vond dit al lang genoeg duren. De afspraak vooraf was 3700 tot 4000, afhankelijk van wat er mogelijk was op basis van donorgebied. Heel erg netjes dus. Ze proberen zoveel mogelijk haarzakjes te vinden waar drie haren uit komen. De sterke haren zetten ze vooraan. Dit heeft optisch ook het meeste effect. Ik heb de haarlijn op advies niet teveel naar voren gehaald omdat ik al wat ouder ben en dat zou onnatuurlijk zijn. Als bijkomend effect heb je dan dat de dichtheid ook vergroot wordt omdat je gebied kleiner wordt. Je hebt daar inspraak in en er wordt goed overlegd over de opties. Heel fijn dat dat ook in het Nederlands kan. De chirurg sprak overigens ook goed Engels.

Ik laat in een later stadium nog weten hoe het gaat.
Sjakie_c is offline   Met citaat reageren