Discussie: Loser van de dag
Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2018, 19:14   #2265
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Gedeeltelijk niet mee eens, er leven veel meer Arabieren dan 70 jaar geleden op het grondgebied dat nu Israel inneemt.

Dat van die illegale nederzettingen is inderdaad een eng en gemeen spel. Maar het wijzen naar 'Joden' vind ik ook eng. Dat riekt naar ongenuanceerde jodenhaat. Wijs op de Israelische regering of de Israelische maatschappij. Er zijn heel veel Joden buiten Israel die er niks mee te maken hebben. Ook in Israel zelf, dat trouwens nog wel zo vrij en democratisch is dat er vredesdemonstraties kunnen worden gehouden. Iets wat in geen enkel ander land in die regio mogelijk is. Of erger misschien, waar geen behoefte aan is.

Ik praat Israel niet schoon, maar ik zie wel dat de dialoog door geen van beide zijden makkelijker wordt gemaakt en dat oordelen vanaf onze eigen hoog verheven morele positie makkelijk is.

Overigens zijn er best veel overeenkomsten tussen Europa nu en Palestina een eeuw geleden. Wat dat betreft is geschiedenis heel leerzaam
Isra?li?rs zijn Joden toch? WO II was erg. Zo triest dat ze het nu een ander volk ook aan doen. Je mag ook demonstreren in Libanon. Ook een democratie. In Jordani? is ook van alles mogelijk. Jammer dat iedereen denkt dat Isra?l de enige democratie in de regio is.

Je staat redelijk alleen Toon! We agree to disagree. Fijn dat dat kan hier.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren