Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2012, 16:33   #19
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capricik Bekijk bericht
Elk soort van compulsie/verslaving is te verhelpen met NLP.
Met alle respect, dit soort uitspraken helpt niemand verder denk ik. Zeker niet de lotgenoten hier op HaarWeb die lijden aan/onder trichotillomanie. Er bestaat geen enkele therapievorm die eenduidige resultaten opleveren bij mensen met TTM.

Citaat:
Ik studeer zelf op dit moment nlp practitioner en er zijn talloze technieken waarbij je idd in een paar uurtjes af kunt geraken van dit soort compulsies.
Heb je enig idee wat trichotillomanie inhoudt? Je gaf zelf al aan van niet : '...maar TTM lijkt mij een compulsief gedrag'. Je hoeft maar naar de praktijk te kijken (i.p.v. theorie/wetenschappelijke onderzoeken) om te beseffen dat ook NLP niet de heilige graal is zoals dat hier beweerd wordt.

En al zeker niet als lotgenoten worden gedwongen hun negatieve ervaringen met een bepaalde therapievorm van HaarWeb te verwijderen... (meer hierover binnenkort).

Ik zeg hiermee niet dat NLP geen waardevolle therapievorm kan zijn, maar laten we nu proberen om uitspraken als 'Elk soort van aandoening x is te verhelpen met therapievorm y' te voorkomen.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 8 januari 2012 om 16:47
Webmaster is offline   Met citaat reageren