Los bericht bekijken
Oud 20 juli 2009, 18:29   #31
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Het heeft mij ook jarenlang pijn gedaan als iemand me kale noemde... Laatste jaren lach ik erom, en juist nu laat ik me ingrijpend behandelen
Ik ben van mening als je wat ouder bent dat het makkelijker te accepteren is. Niet als je op je 20'ste al kaal wordt. Iedereen zegt dan je hebt nog een heel leven voor je (Dat hoop je dan tenminste) Maar wel een heel leven met een kale plaat. Ik kijk automatisch bij iedereen die ik zie naar zijn of haar haarlijn. Gewoon automatisme geworden. Ook bij iedereen op tv waar me gelijk opvalt dat 90% een volle haardos heeft. Hieruit blijkt wel weer hoe belangrijk uiterlijk in het leven is!

Dan ben ik aan het dagdromen van had ik maar nog zo'n volle bos dik haar. Of hoe zou mijn haar eruit zien als ik die leeftijd heb? Heb ik dan nog wel haar?

Ik ben gewoon erg onzeker geworden. Misschien zit dit ook wel tussen mijn oren. Ik hoop niet dat ik mensen hiermee kwets maar als ik mensen zie met een kale kop dan heb ik het gevoel dat ze er gewoon slecht uitzien. Of dat ze ziek zijn. Het klinkt heel raar. Natuurlijk, ik weet ook wel voorbeelden dat het er wel goed uit ziet. Maar dit is toch meestal iemand met gemillimeterd haar die eigenlijk een hele dikke haardos heeft.

Wat ik ook niet kan beseffen is dat ze tegen bijna alle ziektes een medicijn hebben. Ze kunnen klonen. Ze kunnen van alles. Maar ze hebben nog steeds niks gevonden waardoor je je eigen haar voorgoed blijft houden.

Toen ik vroeger 12 was toen zei ik. Het ergste wat mijn kan overkomen is kaal worden. Eigenlijk als je het leven bekijkt zijn er veel ergere dingen in het leven. Zoals een ongeneselijke ziekte.

Maar toch als ik mensen zie lopen denk ik van ik had liever dat, dan dat ik kaal ben. Dan tik ik mezelf op de vingers van wat ben ik een egoïst. Zelfs als ik 30.000 euro moet betalen en ik weet dat ik mijn volle bos met haar mijn hele leven behoud haal ik het nu nog van de bank af.

Vroeger ging ik altijd veel vaker stappen. Toen keek ik in de spiegel en dacht bij mezelf ik zie er best goed uit. Tegenwoordig kijk ik in de spiegel en kijk ik gelijk naar mijn haaruitval.

Nou ik ben mijn ei weer even kwijt.
RdN is offline   Met citaat reageren