Los bericht bekijken
Oud 21 november 2019, 18:05   #9
NaDeVy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2019
Berichten: 1
Geslacht:
Je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb last van haaruitval sinds 2005. Ik herinner me niet meer hoe het begonnen is, wel weet ik nog dat ik toen mijn studies met een job combineerde en dat dat best voor veel stress zorgde. Mijn kruin werd plots wel heel erg zichtbaar en sommige collega's spraken me er zelfs over aan. Via mijn kapster ben ik toen bij een dermatoloog terechtgekomen, die me minoxidyl voorschreef en de Dianepil. Ik ben hiermee jaren geholpen geweest. De dermatoloog weet mijn haaruitval toen aan een teveel aan mannelijke hormonen.


Tussentijds bezocht ik een endocrinoloog, die deze diagnose tegensprak en zei dat ik helemaal niet teveel mannelijke hormonen had. De oorzaak van mijn haaruitval bleef onbekend.


In augustus 2017 kreeg ik plots terug last van felle haaruitval. Ik heb gelukkig een goeie dermatologe gevonden, die veel afweet over haaruitval. Ze verhoogde de dosis minoxidyl van 2,5% naar 5 % en keek toch ook even naar mijn ijzer- en zinkgehalte. Volgens iedere arts waren die goed, terwijl zij zei dat je voor gezond haar minstens een waarde van 60 aan ijze moet hebben. Supplementen ijzer en zink zorgden ervoor dat mijn haar nagenoeg volledig terugkwam.


Bekijk dus zeker goed je ijzergehalte. Ook al staat het volgens de normen goed, het kan zijn dat het voor gezond haar toch te laag staat. Ik met ieder jaar wel oppassen tijdens het "haaruitvalseizoen" want dan heb ik vaak wel erg veel last. Ik neem dan - in overleg met de dermatoloog - extra vitamines en ben daar wel mee geholpen, al moet ik zeggen dat het lang duurt.


Ik hoop dat je snel een goeie oplossing vindt!
NaDeVy is offline   Met citaat reageren