Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2014, 21:09   #15
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvamia Bekijk bericht
Gewoon een subforum maken waar vrouwen/mannen/kinderen die vermoedelijk hun haren gaan verliezen door chemo hun verhaal kwijt kunnen en elkaar kunnen helpen en adviseren.

Dit zou heel erg welkom zijn denk ik.
Ik heb me eens verdiept in de vraag van Salvatore en een forum voor kankerpatiënten (jonge vrouwen met borstkanker) bezocht. Op dit forum wordt volop gesproken over haarverlies door chemo en haarwerken en waar je terecht kan etc. Als Salvatore – als haarwerker iets voor deze doelgroep wilt betekenen – kan hij zich beter aanmelden bij dit forum.

Het haarwebforum is ‘luchtig’ wat dat betreft. Het forum voor kankerpatiënten is veel ‘zwaarder’. Niet kwalijk bedoeld, maar dat is wel zo. Daar wordt men getroffen door een ziekte, waar sommigen – helaas – nog steeds aan overlijden. Dit gaat veel verder dan alleen haaruitval en haarwerken, maar ook over de onzekerheid die deze ziekte met zich meebrengt, word ik weer beter, ga ik dood, moet ik afscheid nemen van mijn dierbaren, wat doet de chemo/bestraling met mij en mijn gezin, werk, omgeving etc.

Ik werd er emotioneel en verdrietig van! Waar hebben wij het dan op dit forum over; wij gaan niet dood aan ons haaruitval/haarverlies/haarproblematiek. Sommige lotgenoten vechten op dat forum voor hun leven, soms is er weer hoop, dan is de hoop weer weg; dat is wel hele andere koek!

De lotgenoten met haarverlies door kanker/chemo zijn natuurlijk altijd van harte welkom op dit forum met hun vragen etc., maar toch denk ik dat wij hier niet een apart sub-forum voor moeten aanmaken. Maar dat is mijn mening.

Wellicht dat jullie en de webmaster hier anders over denken.

Laatst gewijzigd door Astrid26; 13 juli 2014 om 16:13 Reden: tikfoutje
Astrid26 is offline   Met citaat reageren