Los bericht bekijken
Oud 13 juni 2005, 20:23   #42
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Ik begrijp de argumenten van de 'voor' en 'tegenstanders' betreft over-beharing.
Maar vinden jullie niet dat we af moeten van al die schoonheids-idealen?
Zelf vind ik niet dat over-beharing een schoonheidsideaal moet worden, en ik vind ook dat we af moeten van dat geen haar dat wel is.
Als je van over-beharing een ideaal maakt ben je namelijk net zo bezig als de mensen die weinig haar idealiseren.
Als overbeharing een schoonheidsideaal wordt, zijn de mensen met weinig haar vervolgens de dupe, en wordt er naar weinig lichaamshaar gekeken zoals er nu gekeken wordt naar een kaal hoofd (bijvoorbeeld) want als overbeharing een schoonheidsideaal zou zijn, zou er dus gekeken worden naar weinig haar zoals er nu naar overbeharing wordt gekeken.
En dit is niet goed, zo draai je het alleen maar om.

Natuurlijk kun je je voorkeur hebben, je persoonlijke voorkeur, maar ik ben erop tegen dat het een maatschappelijke voorkeur is.
Ik wens een samenleving waar iedereen geaccepteerd word zoals hij of zij is, met of zonder haar!

Ik begrijp de tegenreactie natuurlijk wel, maar pas op dat je niet precies hetzelfde gaat doen, namelijk teveel haar beter vinden dan te weinig haar, natuurlijk mag je je voorkeur hebben, maar het ene is niet beter dan het andere en dit is wat wij mensen moeten leren, elkaar gewoon met rust laten. Als iemand weinig haar heeft, oké, als iemand veel haar heeft ook oké, gewoon elkaar accepteren zoals we zijn. Het is toch echt belachelijk dat we elkaar beoordelen op zulke dingen?!!
Het interesseert mij echt helemaal niets of een vrouw veel of weinig lichaamshaar heeft, ik vind dat mensen die zich druk maken over een ander een hobby moeten zoeken of iets dergelijks. Het is toch van de zotte dat iemand die je niet kent, waar je toevallig langsloopt, zich druk gaat maken over hoe jij eruit ziet, of dat jij je druk maakt om hoe die ander eruit ziet?
sigur is offline   Met citaat reageren