Los bericht bekijken
Oud 24 september 2002, 11:27   #2
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hallo Tina,

Om op je vragen wat verder in te gaan:

Ik ben bekend met de light sheer diode laser omdat ik daar zelf ook behandelingen mee gehad hebt. Ik heb er zelf helemaal geen problemen mee ondervonden wat betreft beschadegingen op de huid. Na de behandeling zag mijn huid een beetje rood maar dat was binnen het uur al weer helemaal over. Elke huid reageert echter anders op de laser en dus krijg je voorafgaand aan de echte behandelingen altijd een proefbehandeling op een heel klein stukje (meestal niet in het zicht) huid om te kijken hoe je huid erop reageert. 4 weken na deze proefshot mag je dan pas aan de werkelijke behandeling beginnen zodat de kliniek weet hoe je huid erop reageert. Bovendien beginnen ze vaak met een lage intensiteit (laser is in te stellen op verschillende standen) en de intensiteit zetten ze hoger naarmate ze zien dat je huid ertegen kan.

Pigmentvlekken kunnen met de laser ontstaan op een donkere huid vandaar dat deze mensen vaak kiezen voor de flitslampmethode. Vandaar dat ze je ook geadviseerd hebben om pas met behandelen te beginnen als je huid weer van het gebruinde kleurtje af is, bovendien is de methode ook effectiever dan, dus in je eigen voordeel.

Ik neem aan dat de kliniek waar je geweest bent een professionele kliniek (dermatologen aan verbonden) is omdat je anders niet met de lightsheer diode laser mag werken. Ik zou me als ik jou was dus niet al teveel zorgen maken over mogelijke beschadigingen aan je huid. Ze weten waar ze mee bezig zijn. Mocht je toch je twijfels hebben , maak dat de huidtherapeut dan duidelijk zodat hij of zij je nog wat meer informatie kan geven. Doe geen dingen waar je zelf niet achterstaat! Maar heb wel vertrouwen in de professionaliteit en de kennis/ervaringen van de mensen die er werken.

Hoop je hiermee voldoende ingelicht te hebben.

Groet, Diana

PS: in welke kliniek wil je je laten behandelen?

Laatst gewijzigd door Diana; 3 oktober 2002 om 14:18
Diana is offline   Met citaat reageren