Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2005, 13:00   #17
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Ik ben eens wat gaan zoeken, en vond de volgende info over de rol die je persoonlijkheid speelt bij de bepaling van een homeopatische behandeling:

Persoonsgerichte behandeling
Bij de persoonsgerichte behandeling kijkt de behandelaar naar hoe de persoon is. Dit betreft psychologische aspecten, leefstijl en omgeving. De behandelaar bepaalt het "constitutietype" van de patiënt en geeft het bijpassende middel. Het doel hiervan is de constitutie van de patiënt te verbeteren zodat de ziekte zal verdwijnen.


Voorbeelde van constitutietypen:
Van een 'ignatia-type' wordt gezegd dat hij/zij nerveus is, vaak huilt en een hekel heeft aan tabaksrook;
Een typische 'pulsatilla-constitutie' is een jonge vrouw, met blond of lichtbruin haar, blauwe ogen en een delicaat uiterlijk, die zachtaardig is, angstig, romantisch, emotioneel, vriendelijk maar verlegen;
Het 'nux vomica-type' is agressief, ruziezoekerig, ambitieus en hyperactief;
Het 'sulfur-type' is onafhankelijk. (ik denk dat dit de categorie is waar mijn homeopaat het over had bij mij).


Bron: http://homeopathie.web-log.nl

Nu klinkt het al wat redelijker. Uitgangspunt van veel alternatieve geneeswijzen is immers om niet de ziekte te genezen, maar de zieke. Ongetwijfeld heeft Ryan dit ook te horen gekregen bij haar biofysicus.

Nou ja, we wachten maar af of het werkt....

Karen

kattemie is offline   Met citaat reageren